View Single Post
God kveld,

Dette gjelder onkelungen min som har solgt skutern sin, og jeg sitter å vurderer om jeg skal ta meg "råd" til å bruke min advokat for å hjelpe han eller ikke. Om det er behov for advokathjelp er jeg også usikker på.

Storyen: 11 år gammel skuter som har gått langt, ble solgt ganske billig. Kjøperen fikk låne skuteren hans en hel dag på hytta før han tok valget og kjøpte den for underkant av 30.000,- Etter en liten uke ble onkelungen min oppringt av kjøper, som sa at veiv-lagrene hadde tatt kveld, og det hadde kanskje blitt skader på resten av motoren. Han hadde da kjørt 15 mil med skutern, samt kjørt ned fra fjellet etter han hørte at det ble en rar lyd i motoren.

Kjøper krevde også at gutten skulle koste reparasjonskostnadene, ellers skulle han komme å levere skuter tilbake og få tilbakebetalt hele kjøpssummen. Han har også sendt en brev til onkelungen min der det står at han reklamerer på kjøpet, og krever rep.utgifter dekket eller kjøpet hevet.

De hadde ikke skrevet noen kontrakt. Vognkort del 2 ble underskrevet, og beløpet ble overført via nettbank.

Skuter ble solgt uten noen form for garanti.

Noen av dere som har kjennskap til kjøpsloven? Hva gjør vi videre her?