View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Tankegangen er at det er større sannsynlighet for at dei får jobb og blir integrert om dei får et spark i ræva i form av muligheta til å kjøre bil. I så fall betaler dei skatt, og betaler tilbake det lappen kosta samfunnet mangfoldige ganger i løpet av livet. Så det er langt fra latterlig forslag - spørsmålet er om det vil funke eller ikkje. Forslaget er alt for interessant til at vi bør la oss styre av at en gjeng nyttige idioter for Siv kaller det tåpelig.

Så kom med kritikk av forslaget. Kvifor er det ikkje bra? Kva er galt med det? Men argumenter for helvete ut fra det som er tangegangen bak det. At du synst det er latterlig er IKKJE et argument.
Vis hele sitatet...
Jeg kan se hva han som kom med dette tenke og det er fult mulig at det kan funke men jeg er i tvil.

Men det som jeg reagerte på er at innvandrere skal få "Gratis" lappen.

Hva med Nordmenn som jobber og sliter med og få endene til å møtes, som må prioritere andre viktigere ting et førekort f.eks.
Jeg har betalt skatt siden jeg var 16år og er nå 26år hatt fast jobb i 10år og levert min del med å skatte penger til staten og vill gjøre det minst 50år til, har ikke jeg da "fortjent" og få lappen også?

Som mange mener allerede innvandrer får nok penger e.t.c gratis så ved og innføre det forslaget vill bare generere enda mere hat og konflikter mot innvandrere tror jeg.