View Single Post
Begrunnelsen hennes er at hun mener innvandrere får redusert mobilitet uten lappen og får vanskeligere for å integrere seg i samfunnet ved å ta jobber som krever bil i utførsel eller komme seg dertil. Det billigste alternativet er jo da å søke til storbyene som ikke krever bil, og innvandrere burde i større grad bosette seg i distriktene.

Dette er et forslag fra en person, som umiddelbart trakk mye negativ oppmerksomhet. Jeg antar en rekke idioter vil plassere det inn under "innvandrerne kommer og krever!"-sekken sin og føler seg bedre med det... Innvandrere har ikke kommet og krevd dette overhodet. Ser allerede i denne tråden at noen mener det er symptomer på innvandrerens kravstorhet - idioti.

Selv synes jeg forslaget nok ikke er så særlig bra. Det vil skape veldig misunnelse fra de som ikke får, og kanskje det å arbeide på lik linje for å få råd til å ta lappen likeså er bra integrering.

Men hva om vi gav tradisjonelt isolerte innvandrerkvinner gratis mulighet til å ta lappen? Det kunne jo styrke deres posisjon veldig bra, dog er jeg usikker på hvordan sånn kunne gjøres i praksis.
Sist endret av Kinseek; 1. mai 2010 kl. 12:27.