View Single Post
Sitat av margido Vis innlegg
Jeg tenkte ikke på at cannabis er et nytt rusmiddel, men at å legalisere et 'nytt' rusmiddel som er tilgjengelig for "hvermansen" på lovlig basis. Når ting blir lovlig så er det klart at det får flere tilhengere, og JEG tror ikke at det gjør noen godt.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg det er stor forskjell på legalisering og avkriminalisering, men trenden i Portugal er fortsatt viktig i denne sammenhengen. I 2001 avkriminaliserte Portugal bruk og besittelse av all narkotika.
I Portugal har da bruken og dødsfall gått ned etter avkriminaliseringen, om HIV-tilfeller er langt færre nå enn før 2001.
God rapport/'kilde'.
Video med Glenn Greenwald (forfatteren av rapporten).

Dessuten, cannabis er tilgjengelig for flere i dag, enn om det skulle bli legalisert. Som det er nå kan hvem som helst med penger kjøpe hva som helst (såframt det ikke er tørke). Det er ignorant å tro at barn ikke får tak i cannabis (eller andre substanser) med dagens opplegg.
Du kan selvfølgelig si det samme om øl pr i dag, men tror du det ville blitt vanskeligere eller lettere for barn å få tak i alkohol om det ble solgt av alskens langere?
Selv folk som er imot cannabis bør stemme for legalisering, da dette er den enkleste måten å få kontroll på.