View Single Post
Sitat av Purge Vis innlegg
Er ikke FRP "i mot" alt av kultur, altså at de gir minimumt med penger til offentlige prosjekter som kulturskole, musikkundervisning, kunstprosjekter, filmbudsjett, idrettslag osv? De gir lite til folket, men begrunner dette med at de aller rikeste i samfunnet (røkke stil) får skattelette? Så dermed mener de at FRP er "liberalistiske" og setter individet høyest? Ok, så lenge man er rik og er heldig med helsen, så går det bra.
Vis hele sitatet...
Tja, nå er det jo i all hovedsak såkalt høykultur som får noe særlig støtte; alt av festivaler som drar mer enn 10 mennesker må leve sitt eget liv. Noen kommuner er riktignok flinke til å legge til rette med bandlokaler for byene sine, men dette har ikke noe med kulturbudsjettet sentralt å gjøre. Hvis det er en gruppe i Norge som har råd til å markedspris på kulturtilbudet sitt så er det fanden meg vestkantfiffen
Så vidt jeg har fortstått, gir de mindre i trygd (greit nok at mange snylter, men hva med de som virkelig trenger det. Lever vi i et samfunn hvor vi ikke tar vare på de svakeste?)
Vis hele sitatet...
Jeg tror FRP er på rett spor her jeg. Systemet som ble bygd opp var i stor grad basert på at det var sosial stigma i få penger av sosialen. Fokuset kunne dermed i stor grad være på å være konstruktiv og få folk tilbake i arbeid. Generasjonen født på midten av 80-tallet har aldri opplevd å ikke få lørdagsgodteri fordi man ikke hadde råd, i stor grad aldri opplevd at å få en sykkel faktisk var en big deal, og har dermed en helt annet forhold til penger og ressurser enn vi hadde. Hos alt jeg har hatt av venner har det vært en underliggende "du betaler for deg selv"-holdning (selv om man hjelper hverandre når det trengs, no questions asked), imens lillebroren min (18 år gammel) og vennene hans har et helt annet forhold til å bomse av andre.
Også er det jo miljøet, hvor de gir intrykk av å gi riktig faen. Oljeboring = penger til de rikeste!
Vis hele sitatet...
Oljepengene i Norge har blitt delt eksepsjonelt rettferdig, og det kommer de nok til å fortsette å bli. Ser du mange oljemilliardærer på listene over norges rike? (Nei, men til gjengjeld finner du flere som har drivet med salg av dagligvarer.. dårligste fungerende eksempel på fritt marked noensinne!)
Jeg er til dels enig i innvandrerpolitikken deres, MEN det eneste de argumenterer for er at det er for mange innvandrere. De vil også ha lukkede asylmottak. Mange nordmenn synes kanskje det er irriterende å gå rundt på byen og være omringet av Ali Baba-er, men er dette eneste grunnen? Vi trenger innvandrere for å opprettholde arbeidsplassene og økonomien (det er ikke nok nordmenn). Og jeg er enig i at vi tar inn litt vel mange innvandrere (tenk på snikislamisering osvosv), MEN de er faktisk mennesker som kommer fra krigsrammede land. Vi kan heller ta inn færre og ha åpne asylmottak. Asylmottak skal ikke være et fengsel. Eller hur?
Vis hele sitatet...
Etter å ha jobbet på Hellerud Videregående skole* og bodd på Grønland gikk jeg fra å være ihuga liberalist til å være rein kultur-rasist. Alle de skolene i Oslo med lavest snitt for å komme inn på er fulle av minoritetselever. Så godt som alle er født i Norge, men veldig mange prater alikevell gebrokkent og forferdelig norsk. Dette er fanden meg en tidsbombe av dimensjoner fordi veldig mange av disse folkene kommer til å være samfunnstapere absolutt hele livet sitt, og FRP er igjen veldig tidlig på banen med å annerkjenne at dette er et problem, selv om løsningene og retorikken deres ikke akkurat er av beste slaget.

*Jeg likte forøvrig veldig godt å undervise der; på allmenn påbygg var det ganske mange hyggelige elever, og jeg møtte veldig mange flinke lærere der..

[Signert venstremedlem som ikke stemte venstre fordi jeg fryktet at FRP skulle komme i maktposisjon]
Sist endret av DumDiDum; 25. april 2010 kl. 14:33.