View Single Post
Hei Luzid!
Veldig fint å se at du har innsikt i deg selv og nå ønsker å gjøre noe med utfordringene du har. Jeg har vanskelig for å sette meg inn i din situasjon da jeg ikke har opplevd det slik du har. Men som tidligere svært åpenlys rusmisbruker har jeg likevel noen paralleller å strekke.

Rusmidler er som du kanskje forstår veldig omdiskutert. Noen elsker det, andre hater det. Jeg forstår også nysgjerrigheten rundt psykedeliske rusmidler og fleinsopper. Jeg er veldig nysgjerrig (og noe erfaren) på det området selv.

Med mine erfaringer så tenker jeg å kanskje komme med et par tips. Det jeg skriver her er ikke et faktum, men heller basert på mine erfaringer og hvilke meninger jeg har gjort meg opp gjennom min fartstid med rus. Psykedeliske rusmidler kan ha en veldig stor effekt på deg, situasjon og livet generelt. Både positivt og negativt. Merk deg negativt. Det anbefales som en generell regel å ikke bruke psykedeliske rusmidler dersom man lider av psykiske vansker. Dette kan, som Dictum Factum forteller, gjøre at du graver deg lengre ned. Du kan grave deg slik ned at du ikke makter å komme opp igjen på egenhånd. Da er du ikke der du startet eller der du vil være, som ofte er et problem innenfor rus. Da er du satt langt tilbake, et sted før du startet - et sted du hvertfall ikke ønsker å være.

Med det sagt, så skal jeg ikke moralisere og fortelle at du ikke bør eller skal bruke psykedeliske rusmidler. Men vit og ha i bakhodet at det kan gå begge veier dersom du velger å forsøke det. Men ikke la det skremme deg for mye alt det negative som skrives. For på den andre siden kan jeg skilte med veldig gode opplevelser på blant annet fleinsopp, hvor jeg har funnet ut mer om meg selv og hvorfor jeg er den jeg er.


Når det kommer til innkjøp av fleinsopp vil jeg anbefale deg å la vær å handle det på deep web. Det virker kanskje litt lenge å vente, men til høsten kan du plukke nærmest ubegrensede mengder fleinsopp, helt gratis! Dersom du ønsker å plukke spiss fleinsopp anbefaler jeg deg å ta en titt på Den nye store fleinsopptråden og Identifisering: Fleinsopp som du finner her på forumet.

Alt i alt er rusmidler sjelden løsningen på et problem. Gjennom rusmidler finner man heller gjerne nye problem på allerede gode løsninger!