View Single Post
Jeg har begynt å sette pris på å være i god form. Man tar det jo for gitt å være i god form, og alkoholabstinenser er en nyttig opplevelse for å virkelig kjenne på hvor jævlig man kan ha det.
I går på ettermiddagen/kvelden drakk jeg litt. Tenkte jeg skulle få gjort et par fornuftige prosjekter jeg driver med, kanskje rydde litt også, men med litt promille så fikk jeg ikke gjort annet enn å glo på youtube videoer. Orket rett og slett ikke å gjøre noe som helst. Drakk nok bortimot ei halvflaske i går. Utrolig hvor høy toleranse jeg har utviklet for alkohol. Ble slett ikke full av den halve flaska.
Dette kommer jo ikke til å gå i lengden. Tilslutt kan jeg vel bælme nedpå to helflasker brennevin om dagen uten å bli full. Sånt koster penger, og så store mengder utgjør en betydelig helserisiko.
En blir helt skrudd i hodet også. Har du sett den Donald Duck tegnefilmen hvor en engel sitter på den ene skuldren og en djevel på den andre?
"Nei, nå er det nok!" - - - "Ææææ-for faen, klart jeg kan ta meg en dram en gang i blant".
Sånn svinger det flere ganger i døgnet.

I dag har jeg ei kvart flaske stående på kjøkkenbenken. Frister ikke spesielt å hive den i meg nå. Driver å rydder og samler sammen skrot som jeg skal kjøre på søpla i ettermiddag. Har fri i dag og i morra, så da må jeg velge: Drikke brandy og bli slapp og lat, eller la flaska stå til i kveld og være i god form til å rydde.

Hvis du blir så fyllesyk at du ikke tør å slutte så bør du gå til fastlegen din og si det som det er,-at du trenger en boks med tyve vival.
Ta 2-3 vival om dagen så forsvinner abstinesene og ubehaget. 20 vival 3 ganger i døgnet varer i 6 dager, da er du fri for abstinenser.
Fortell legen at du er klar over hvor avhengig man blir av benzo-preparater og at intensjonen din IKKE er å erstatte alkohol med benzo men kun få hjelp over den verste kneika i den første uka.
Legen kommer ikke til å bli særlig begeistret hvis kommer for å få flere vival stadig vekk fordi at du havner på fylla gjentatte ganger.
Jeg har lest her på freak at benzo abstinenser varer like lenge som den tiden folk har ruset seg på dem, og er mye jævligere enn alko-abstinenser.
Men etter etter tyve vival på ei uke kjenner du ikke noe ubehag i det hele tatt når boksen er tom. Tar lengre tid for å bli hekta, og en skal hive i seg ganske mye for å kjenne rus-virkning. 1-2 vival gir ingen merkbar rus. det bare fjerner angst, hjertebank og annet alkohol-dritt.
Når kjerringa kommer hjem på tirsdag blir det null alkohol. Jeg orker ikke smugkjøre til polet og gjemme flasker i bilen, boden og andre steder.
"Må bare ut i bilen og hente batteriladeren,-må ut i boden og lete etter verktøy,-går ut med søpla,-skal bare ut å sjekke postkassa . . . . "
Fy faen,-det der orker jeg ikke. Holdt på sånn i hele vinter,- skikkelig uholdbart.
Jeg og du har sug etter å drikke, men for mitt vedkommende så er det ikke så altfor jævlig å ha det suget. Gevinsten er at jeg slipper å være fyllesyk og at formen er god slik at jeg får gjort fornuftige ting jeg liker å holde på med.
Sist endret av emtor; 18. april 2018 kl. 09:43.