Tråd: Frieord
View Single Post
Sitat av rbk321 Vis innlegg
Hva har med saken å gjøre at det er menn som voldtar?
Problemet vil aldri løses. Men man kan starte med å utvise de som begår forbrytelsene, de man ikke kan utvise (etniske nordmenn) bør såklart få strengere straffer. Hva var poenget ditt?
Vis hele sitatet...
Jeg tror problemet kan løses, ikke fullstendig selvfølgelig, men man skal være temmelig dyster om man ikke ser rom for forbedring.

Jeg tror det er relevant at det er menn, da det kanskje vitner om at det er noe usunt i mannskulturen vi har bedrevet de siste 6000 årene.

Sitat av rbk321 Vis innlegg
Feil.
For det første henviser du til en årsrapport som er for 2014. For det andre kan vi tydeligvis ikke stole på statistikken
Vis hele sitatet...
Aha, beklager, jeg mente ikke være så gammeldags.
Det eneste som kommer frem av artikkelen der er alikevell kun det at man så tallene øke, med økt mediafokus på tematikken.
– I 2011 var det massiv oppmerksomhet rundt voldtekt og det ble dokumentert at økningen i anmeldelser hadde sammenheng med antall presseoppslag, sier leder for avsnitt for seksualforbrytelser, Kari-Janne Lid
Vis hele sitatet...
kilde

Fra 2015 forteller tallene at 80% er nordmenn.
Kilde
Om man skal utvise folk på den måten har man i flere tilfeller klart å gjeninnføre dødsstraff.
Og jeg tror heller ikke det legger fundamentet for fremskritt i samfunnet, her antar jeg vi har nokså ulike meninger.
Sist endret av Turelli; 13. februar 2017 kl. 20:06. Grunn: koding(?)