Tråd: Frieord
View Single Post
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg både kan, og gjør. Du ser ut til å ha den holdningen at noe er evig 'ødelagt', som heller ikke yter til noe særlig sunnere miljø for offeret.
Nå, er jeg selv kun ranet, og skal ikke ytterlige bidra til å sidestille de to situasjonene, da de er verdener unna hverandre.
Det er ikke ett importert problem, vi har hatt begge deler med oss siden tidenes morgen.
Statistikken tilsier også at 78% av voldsektsiktede i Norge er nordmenn.
Om jeg forteller deg at 99% av voldtekter utføres av menn, vil du konkludere med at menn i samfunnet aldri har, eller vil fungere?
Uavhengig av hvem som gjør hva, mener du at problemet vil løses med strengere straffer?
Vis hele sitatet...
Feil.
For det første henviser du til en årsrapport som er for 2014. For det andre kan vi tydeligvis ikke stole på statistikken

Derimot kan man ta en titt på statistikken før politiet valgte å legge lokk på sakene (nå gjelder det såklart Oslo, men det gir en pekepinn):
http://www.aftenposten.no/norge/--In...o-259224b.html

Hva har med saken å gjøre at det er menn som voldtar?
Problemet vil aldri løses. Men man kan starte med å utvise de som begår forbrytelsene, de man ikke kan utvise (etniske nordmenn) bør såklart få strengere straffer. Hva var poenget ditt?
Sist endret av rbk321; 13. februar 2017 kl. 19:30.