View Single Post
Sitat av TonyW Vis innlegg
Takk for et utfyllende svar. Sluttet på ritalin for endel år siden. Følte jeg bare var en fokusert ting uten personlighet.
Blitt noen Xanor nå som har hjulpet litt, men ikke helt optimalt.

Akkurat begynt å trene, men ikke fått trent de seneste dagene. Da jeg har brukt de på å forklare de nærmeste rundt meg hvordan det går.

Forskjell på nye personer og de jeg stoler på og kaller venner.

Hjelper ikke folk jeg akkurat har møtt med penger å gratis arbeid eller spanderer en hel kveld på byen.
Tenker heller på det å spørre litt om hva de driver med osv å følge opp spørsmålet så jeg vertfall høres interesserte ut. Mest sannsynlig er jeg det for interessant å høre om andre jobber osv.

Mine gode venner
Hjelper jeg gjerne med alt som blir spurt om "what goes around, comes around"
Får selvfølgelig alltid hjelp tilbake.
Det med penger har med at jeg er i fast jobb å har flere venner som støtt og stadig trenger å låne litt kroner .
Får jo alltid beskjed når pengene blir betalt tilbake. Men om det går noen dager over så er ikke det noe problem, pengene kommer bestandig.
Men lært meg at det er ikke noe vits og begynne masse etter pengene , de kommer oftest på datoen eller 2 dager senere å det bryr meg egentlig ikke..
Har bestandig penger så er ikke noe jeg orker å lage stress ut av, når jeg uansett veit pengene blir betalt tilbake

Vil heller ikke si at jeg lar meg overkjøre, ved at andre bestandig får bestemme. Foreslår flere forslag.og da foreslår jeg jo selvfølgelig ikke ting jeg ikke vil, så da er det jo litt det samme hva det blir.

Sitter absolutt ikke bare hjemme på ræva hele dagen.
-Vært på båt tur idag
-sykkeltur
-jobba litt på huset
-Tur innom mor
-Prata endel telefon med kompiser
-Fikk en innom på en røyk(vanlig røyk)

Så får jo gjort ting, har jo egentlig nesten bare akseptert at depresjonen er blitt en del av meg de 10 siste årene.
Mennesker venner oss til det meste.
Målet er egentlig å få skiftet ut disse gode vennene, føler selv først jeg må få det bra med megselv først

Med de jeg nevner som "mine gode venner" driver alle med rus,
Vis hele sitatet...
Da har jeg potensielt misforstått deg litt, så tar den på min kappe ;D Lat den uansett stå om noen andre leser om depresjon og kjenner seg igjen. Jeg hører at endel har den opplevelsen med Ritalin, men har du prøvd noe annet noen gang? De har jo en haug med andre alternativer med andre virkestoffer. Jeg spør bare fordi ADHD og depresjon ofte henger noe sammen. Jeg sleit iallefall mer med det før jeg begynte på medisiner enn etter. For egen del handla det om at jeg alltid følte jeg presterte under evne.

Det trenger jo forøvrig ikke være din feil om folk ikke tar kontakt, det kan bare være de er opptatte eller har sine ting å stri med. Om du trives best med folk som har herja litt i sitt liv, og det ikke er til hinder i ditt, så er det jo ikke noe galt i det. Jeg føler meg også mer hjemme med folk som har sett mer av skyggesidene, like barn leker jo best ;D

Har du vært i terapi for depresjon noengang? Eller for dette du nevner med barndommen din? Sistnevnte er det jo ikke utenkelig at kunne vært roten til depresjon. Det er jo ikke sikkert at det må være sånn for alltid selv om det føles sånn nå. Det er jo ett ganske klassisk symptom på depresjon.