View Single Post
Jeg har nå fått time hos en relativt kjent tattovør til høsten, og han jobber i barcelona.
Jeg skal selvsagt ha en heldekende backpiece og har stått i kø 2 år for dette nå.

Jeg har fra før av på føttene, armene, halsen, henda, brystet, ribbeina, nakken, magen, under leppa, i ansiktet, lårene, på leggene og gjort dette uten en skvett alkohol eller smertestillende. (Ribbeina, nakken og føttene var desidert mest vondt)

Men ettersom jeg nå reiser til barcelona, samt minste pris for en session er 700-800 euro (6000-7000kr) + hotell + fly + mat er jeg ikke interessert i å ha det for ubehagelig. Vanligvis er 4 timer maks for meg når det gjelder steder det gjør ekstra vondt, og når jeg betaler 6000-7000kr vil jeg gjerne kunne sitte 5-7 timer om mulig.

Så spørsmålet mitt er:

1)Hvilke smertestillende egner seg best for tattovering? har du erfaring med det?

2) Hørt om numbing cream, som skal fungere en time eller to - men som man må ha på en time før man starter.. erfaringer med dette? Hørt at fargen kan risikere og ikke sitte i tattoveringen veldig godt. (black and grey).

3)alkohol tynner ut blodet, og jeg regner med visse medikamenter gjør det? hvilke gjør ikke?

En del av opplevelsen er jo selvsagt og tåle denne smerten, men jeg kan virkelig ikke gi meg, og det å måtte avslutte 2-3 timer før grunnet smerte er ikke et valg når det må gå minst 8 uker mellom hver gang jeg skal til barcelona.

Regner med at tattoveringen vil ta et sted mellom 8 og 14 sessions.