View Single Post
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
626
Sitat av Provo Vis innlegg
Funker det bra, synes du? Jeg tror nok jeg kommer til å gå for z-wave, og lurer litt på en Raspi 2 med Razberry i stedet for en gateway til mange tusen.
Vis hele sitatet...
Beklager sent svar.

Akkurat nå så bruker jeg den kun som en gateway til dørlåsen min via Indigo Domotics. Hardwaren er en RaZberry med en sigma 300 brikke som kjøres på en Raspberry Pi Model B. Denne blir litt for svak til å kjøre mitt system alene siden jeg i skrivende stund har 166 z-wave moduler installert og 300+ triggere som kjøres til enhver tid.

RaZberry fungerer utmerket til litt mindre systemer og er veldig bra for nybegynnere med tanke på hva du får av muligheter til den prisen. Går du til innkjøp av den nye Raspberry Pi 2 + RaZberry v5 (500 brikke) så skal du ikke se bort i fra at den vil fungere utmerket på litt større installasjoner også.

Sitat av Provo Vis innlegg
Hvordan løser du styring av va
znnkokeren, forresten? Har du moddet den til å alltid stå på, også styrer du strømmen i kontakta? Passer du på å alltid ha vann i den så den ikke tørrkoker, eller har du en mer fancy løsning?
Vis hele sitatet...
Jeg har en litt mer fancy løsning

Det jeg bruker er en iKettle vann-koker som har en innebygd TCP server som jeg kan kommunisere med over WiFi.

Den støtter følgende kommander over tcp port 2000:

Kode

set sys output 0x80 = Varm opp til 100°C
set sys output 0x2 = Varm opp til 95°C
set sys output 0x4000 = Varm opp til 80°C button
set sys output 0x200 = Varm opp til 65°C button
set sys output 0x8005 = Hold varmen i 5 min
set sys output 0x8010 = Hold varmen i 10 min
set sys output 0x8020 = Hold varmen i 20 min
set sys output 0x4 = Slå på
set sys output 0x0 = Slå av

Sitat av robhol Vis innlegg
Da har jeg returnert Telldus-driten og kjøpt Rtrx433E i stedet.

Eneste ulempen så langt er at den ikke plukker opp temperatursensoren jeg kjøpte; en WT450H, som visstnok skal fungere.
Noen som har forslag til en billig (da jeg planlegger å ha en del) temperatursensor som funker med RFXcom? Jeg har blitt litt skeptisk til tilfeldige resultater på nettet etter alt dette.
Vis hele sitatet...
Det er et par ting du kan prøve for å få kontakt med WTH450H enheten:

1. Sjekk at UTM/ESIC protokollen er aktivert i RFXCOM.
2: Sjekk at du bruker siste versjon av Type1 firmware (UTM/ESIC protokollen er kun støttet i Type1)
3. UTM/ESIC protokollen har en særdeles dårlig rekkevidde så plaser den så nærme RFXCOMen du kan.
4: Hvis den ikke kommer opp i Domoticz så prøv å bruke RFXmng programvaren i windows for å se om den dukker opp der. Gjør den det så er det problem med Domoticz sin måte å behandle dataene på.

Selv så bruker jeg temp/fukt sensorer fra Oregon. Disse koster litt mer, men er veldig stabile med lang batteri tid.