View Single Post
Ok.. Er det bare meg eller er folks holdning til røkere rett og slett fæl?
jeg røker vanlig tobakk og av og til tar meg en joint. Opplevelsen jeg har av å stå ute å ta meg en røk alene elns, er stygge blikk fra folk som ikke røker og kommentarer. Vi som røker blir jo sett ned på i sammfunnet, er jo enkelte arbeidsgivere som nekter folk jobb fordi de røker vanelig tobakk. Tobakk har jo vært en del av sivilisajsonen i flere århundrer, før i tiden var det jo en status å røke! Selv om det er skadelige stoffer i røken så er det jo hver enkelt person sitt valg om den vil røke eller ikke, sammfunnet og alle andre kan ikke bestemme hvem som skal gjøre hva. Etter at det ble inført bilder på røkpakker er det jo en del som har sluttet å røke ja, der fikk staten det sånn dem ville. At folk skulle slutte .. MEN for andre som fortsatt røker er det plagsom å sitte å ser på bildene, ja det KAN skje men det er ikke slik at det skjer med alle som tar seg en røk. skal de sette bilde av overvektige personer på godteri og potetgull? det er likeskadelig det også.

Har også opplevd å blitt kaldt dopvark fordi jeg røker hasj og grønt. Selv om jeg tar meg en joint eller et bongtrekk i ny og ned betyr det ikke at jeg er et dopvrak. jeg har holdt meg til det i flere år nå og har ikke planer om å gå over på noe sterkere. Jeg er snart ferdig meg utdannelsen og skal starte på lærlingriden min, og har gode karakterer. Om jeg liker å ta meg et par "turer" noen ganger i måneden burde da ikke det bli et problem?