View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Cannabis fører ikke direkte til slike sanksjoner nei.
Dersom det benyttes i nevnte situasjoner er noe helt annet.
Da vil også lovlige ting som alkohol føre til det samme.
Vis hele sitatet...
Jeg må nok si meg uenig her.

Legen har all rett til å inndra førerkort hvis de mener du er utilregnelig ute på veiene. Det har skjedd gang på gang, både her på freak og uten om, at folk blir fradratt førerkort etter en cannabisdom.

Det endte ganske katastrofalt for en uheldig sjel også. Mulig du ikke har opplevd det samme, og/eller at man i teorien ikke skal fradra førerkort hvis det ikke er involvert i de tilfellene. Men i praksis viser det seg, og har vist seg i lang tid, at folk faktisk blir behandlet slik.

Sitat av neonero Vis innlegg
Ja hva med Teri Krebs som ble arrestert etter at hun hadde holdt en appell under Marijuanamarsjen. Politet syntes hun hadde en påfallende adferd overfor barnet sitt, de rustester henne på stedet. Hun tester negativt. De velger allikevel å overlate barnet til barnevernsvakta og å sette henne i varetekt til dagen etter. Hun har altså kun snakket om cannabis, ikke vært ruset i det hele tatt. Senere samme dag arresterer de så ektemannen, tar barn nummer to og overlater også dette barnet til barenvernsvakten. Begge to sitter i varetekt til dagen etter da de skal avhøres.
De fikk selvsagt barna tilbake, men politiet velger å utsette barna for potensielt traumatiserende hendelser. Så barnas beste vet jeg ikke helt om stemmer.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i...eningspolitiet
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare komme med et lite tilleggspoeng her:

Både Pål-Ørjan og Teri Krebs opplevde selve hendelsen som dypt traumatiserende. De ble truet med at barnevernet skulle frata dem barna sine. Ikke bare påvirker slik forskjellsbehandling barna, det skyver også foreldrene inn i helt feil tankesett.
Sist endret av Sopphuet; 28. september 2019 kl. 02:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.