View Single Post
Sitat av tripmix Vis innlegg
Jeg driver å bygger meg et arbeidsrom ute i garasjen, og siden strømmen jeg har ut dit nå er ganske lite kommer jeg til å legge opp en ny kabel fra hoved huset, nytt sikringsskap der ute og en del kontakter. Problemet er at alle elektrikere jeg snakker med gir meg bare bullshit, for det første sier de at de tar høyere time betaling siden jeg ikke kommer til å kjøpe utstyret fra dem. De nekter å svare på noen spørsmål jeg har, og høres helt tøyset ut når jeg spør om noe. De få som gidder å svare på noe gir forskjellige svar som om de ikke vet hva de snakker om. På toppen av det påstår de at det kommer til å ta en hel arbeidsdag, kanskje to, å koble sammen noen ledninger som allerede ligger klare. De har kommet med pris antydning på ca 6000kr dagen. Jeg kunne selv ha koblet sammen det greiene her på noen timer uten problemer. De sier også at sikringer fra Biltema ikke kan brukes, kun på grunn av at de ikke klarer å få tak i den dokumentasjonen de trenger fra de, som høres ut som tull for meg. Hvorfor har Biltema lov og selge sikringer som er ulovlige å bruke? Det er som å selge mat som er ulovlig å spise, eller klær som er ulovlig å gå med, idiotisk. Skal ha varme folie i golvet å, super enkelt å koble, kommer til å trenge sin egen 10amp krets, har ikke gidda i nevnt dette en gang siden de sikkert skal ha en million for noe jeg kan enkelt gjøre selv. Begynner å bli ganske irritert på disse folka.

Mitt eneste problem er at det her kommer til å gå fra sikringsskapet i hoved huset via en PFXP 16mm kabel så det gjør vell at forsikringa på hovedhuset går i dass å vis jeg gjør det selv? Bryr meg ikke stort om garasjen ikke er forsikra, kommer ikke til å ta fyr allikevel siden det kobling greiene her er barnemat.

Jeg mener at med den lønna der burde de ha 10 årig universitets utdannelse med doktorgrad som ingeniør og ikke gå på en handelskole for så å leke ekspert. Brukte selvfølgelig elektriker når huset ble bygget, og jeg fant flere feil de hadde gjort, så har ingen grunn til å stole på disse såkalte fagfolka.

Er det noen måte å komme seg unna å bruke elektriker i garasjen og fremdeles ha forsikringa på hoved huset god stand?
Vis hele sitatet...
Dette er en pris de har gitt deg, dette er en virksomhet og selvfølgelig prøver de å tjene penger på dette. Ingen firma jobber dugnad, har du reflektert over dette?

Du må da også forstå at et firma som skal stå god for et forskriftsmessig og faglig utført arbeid, ikke ønsker å godkjenne materiell som de ikke vet at holder mål.

10årig univeristets utdannelse med doktorgrad som ingeniør? Hvor mye tror du eletrikeren får for jobben? Han som utfører arbeidet? Jeg tipper rundt 240,- i timen. Jeg må oppriktig få lov å mene at du har ikke reflektert stort over hva som inngår i denne summen.

Er det noen måte å komme seg unna å bruke elektriker i garasjen og fremdeles ha forsikringa på hoved huset god stand? Ja, det er det.