View Single Post
Daffe: Bitcoin er ikke fremtidens handels-valuta, det er fremtidens gull.
Warren Buffet handler ikke med gull på pizzabakeren. Det er ikke derfor han har kjøpt gull. Det er et sted å oppbevare verdier. Slik har gull har gjort og fortsetter å gjøre, enn så lenge. Basert på konsensus sin oppfatning av pris og verdsettelse er det en eneste stor selvoppfyllende profeti. Med relativt stor nytteverdi for økonomien vår.

BTC = Digitalt gull.
Altså desentralisert og uten en 3. part. Du eier dine verdier. I sterk kontrast til fiatpenger.
BTC representerer også et ypperlig utgangspunkt for fremtidens handels-valuta.
Om du i tillegg skulle være i trøbbel med å få tak i fiatpenger, men har BTC kan du faktisk handle med den. Det er mulig, men ikke optimalt.
Altså langt mer anvendelig enn tradisjonelt gull. BTC er på en måte bedre på alle punkter.
Skal du flytte 1 million kroner på tvers av landegrenser, er BTC den ultimate måten å gjøre det på, hvis den ikke hadde vært så volatil. Prøv å send 100 000 kr til en fetter i USA så finner du fort ut at fiatpenger er noe dritt i forhold.

Dette er nytt. Litt som å omtale Internett på 80-tallet. Man vet jo ikke, men mulighetene ligger der for BTC. Jeg vil heller ha BTC som utgangspunkt for fremtidens økonomi, enn fiatpenger. Her har man noe håndfast og uomtvistelig å gå etter, fremfor politisk spill og seddelpresser. Derfor tenker jeg: "Jeg trenger ikke tro på BTC, jeg trenger bare å ha en."

PS: Husk å respektere minerne! Disse drifter noe som potensielt er løsningen på fremtidens økonomiske utfordringer. Når avgiftene er lavere enn hos de vanligvis griske bankene, så mener jeg vi skal betale vår fee med glede. Vil du ikke betale for prioritert overføring så kan du takke deg selv. Prøv å få noe gratis hos western union