View Single Post
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Jeg har fått i oppdrag å åpne en PC (dødsbo), det kan være litt data der som bør reddes. Dette er langt hjemmefra og jeg har begrenset med tid, så jeg vil gjerne vite hva jeg går til.

Bruker var vel normalt oppegående på data. Jeg forventer en senere versjon av Windows med normalt oppsett uten ekstraordinær form for sikkerhet. Hva trenger jeg for å gjøre dette?

Plan A er å resette passord så andre kan få tilgang. Jeg vet jeg kan nappe ut diskene og hente ut data hjemme, men det er ikke i nærheten av optimalt. Jeg vil helst ikke drasse med egen maskin for dette heller.
Vis hele sitatet...
Fix deg heh en bootable usb-pinne med feks Linux Mint eller Ubuntu. Kan kjøpes på amazon funker bra. Eller få noen til å brenne en for deg.

Start pcen gå i bios trykk F2 eller F8 raskt under oppstart, Sett pcen til å boote fra usb-pinnen og ikke pcens ssd (evt hdd) Lagre innstillinger og restart pcen, F10 som regel. Kjør live-session. Regner med du har to usb-porter som funker da kan ha en tom usb-pinne til å hente ut filene fra området mappa der media/ og home/ osv er.... velg media/blablalbla dette er windows-området/home/windows/BIlder (feks)
Bare å måke over filene til usb-pinnen.

Jævli dårlig forklart men det funker, skal funke.

Poenget med live-session er da rører du ikke disken.
Sist endret av random_120937; 4. desember 2022 kl. 20:30.