View Single Post
Sitat av iSagen Vis innlegg
Har testet LAN-bridgen nå også, og den fungerer fint. Nest fikk ARP panikk og hele nettet knelte, men etter en restart fungerer det bra.

Synd det ikke er som før, at hastighetsperra satt i modemet. Hadde Altibox i Oslo i 2008, med gigabit kobber, og etter at jeg bytta modemet da fikk jeg vesentlig bedre fart enn det jeg skulle.
Vis hele sitatet...

Begrensningen har aldri vært i hjemmesentralen.

Sitat av iSagen Vis innlegg
Har testet LAN-bridgen nå også, og den fungerer fint. Nest fikk ARP panikk og hele nettet knelte, men etter en restart fungerer det bra.

Synd det ikke er som før, at hastighetsperra satt i modemet. Hadde Altibox i Oslo i 2008, med gigabit kobber, og etter at jeg bytta modemet da fikk jeg vesentlig bedre fart enn det jeg skulle.
Vis hele sitatet...
Virker også noe rart om du var koblet opp på gig kobber, det var ikke vanlig med gig linjekort i nodene på den tiden, og hjemmesentralene hadde vel også mye 100Mbit interface, var vel ikke før i 2015ish de kom med produkt for gig linje til privatkunder.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/q...baand-til-alle
Sist endret av Trrunde; 5. september 2021 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.