View Single Post
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Iogmed at man skriver ut SSRI for depresjon i Norge, så er det grunn til å forbinde redusert serotonin med fare. Å ha lavt serotonin forbigående eller naturlig er forbundet med redusert funksjonsnivå i legestandens øyne.

Hvis det er én enkelt blokkering som gjør deg deprimert og du vil gå inn i denne, så kan det jo tenkes en liten sjanse for at du vil ha utbytte av det.. men hvis du har en redusert allmenntilstand, står uten jobb osv så syns jeg det er en svært dårlig idé.

MDMA som fenomen er å bytte bort uka mot helgen. Det går ikke an å ruse seg ut av en depresjon på 1 dag! Ihvertfall ikke med MDMA.

Det er også en grunn til at ikke hvermannsen kan jobbe som psykolog. Folk som jobber med mental helse skal legge opp en plan for deg, og er også kjent med hjørnestenene i diagnosen (tankemønster, dårlige rutiner, "gropen").

Det å sitte å ture på mdma med noen venner er et avbrekk som potensielt kan legge et motløs og grått slør over deg etterpå. Jeg har fortsatt til gode å møte noen som snakker om dedikert, målrettet bruk av MDMA for å jobbe med en vanskelig følelse eller traume.

Jeg ville absolutt ikke anbefalt mdma til noen som var deprimerte. Men hvis du ikke er diagnosistert og ellers fungerer, men føler deg deprimert, så *kan* det tenkes at du har utbytte av det... men for meg blir det 1/10 odds.
Sist endret av meaculpaUIO; 22. januar 2015 kl. 01:44.