View Single Post
Sitat av st00ner Vis innlegg
Har alltid fått bedre effekt av knips enn mdma. Første gangen jeg prøvde noe annet var røykings, var mdma, og selv om jeg hadde det drit bra, så slo det aldri første gangen på knips. Så uansett hvor ren mdman har vært, så har jeg aldri hatt noe skikkelig peak på mdma, men på knips derimot!
Vis hele sitatet...
Grunnen til at du får bedre effekt av knips, er fordi disse ofte er blandet med amfetamin eller methamfetamin (eller andre lignende stoffer, og ofte er det ikke MDMA i dem i det hele tatt). Det gir en mye mer "skutt ut i luften"-følelse når det kicker, og er mye mer "in your face" resten av tiden. MDMA er mer subtilt, plutselig er det bare der, og rusen er ikke så påtvunget på en måte (mener det ikke negativt, men bare for å forklare forskjellen).

Euforien er på MDMA+amf/meth er typisk veldig fysisk, sånne rushes med euforisk energi. Veldig wow-faktor.
Euforien på ren MDMA er ofte mer psykisk, loved up, og avlappende.
(Begge deler kan selvsagt gi begge typer eufori, men om man først skal kategorisere det så er det ofte en fysisk og psykisk forskjell.)

Derfor er det også mange som blir skuffet første gang de prøver ren MDMA, dersom de er vant til å ta knips. De forventer en fysisk eufori med tonnevis av energi, høy wow-faktor, og typisk den formen man får på MDMA+amf/meth.

For min del er ikke ren MDMA veldig euforisk, men det er ekstremt "loved up" og veldig avslappende. Jeg er en av dem som må ha gode venner/kjæreste rundt meg for å få utnyttet MDMA-effekten til det fulle.
MDMA+amf/meth gir meg en helt annen form. Veldig kroppslig eufori, tonnesvis av energi, snakker med alle, og kunne egnetlig dratt alene på en event og likevel hatt det like bra.

Jeg liker begge deler veldig godt, men foretrekker ren MDMA.

Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Om man tar en lang pause fra mdma, la oss si 6 mnd, men fortsatt drar noen lisser med kokain på fest, hvordan vil dette da påvirke emma pausen din? Vil det ta lengre tid før du får tilbake godfeelingen av emma?
Vis hele sitatet...
Det vil ikke påvirke pausen så mye, men det aller beste er å la hver å bruke rusmidler i det hele tatt den perioden.
Rusmidler som går på serotonin må du holde deg unna (som f.eks methylone, MDA, osv).

Du bør også være forberedt på at det kan ta lengre tid enn 6 mnd å få tilbake effektene. Om du får tilbake effekten, så må du fremdeles holde deg til 1-3mnd pausene mellom hver gang, og jo lengre pause jo bedre.

En annen grei regel: Om man må å øke doseringen for å oppnå samme effekt som det man før oppnådde på lavere dose, da er det på tide å ta seg en lang pause.

Ellers sier Lyra mye bra, jeg anbefaler deg å lese gjennom innleggene hans en gang til, selv om han ikke gir det svaret du hadde håpet på. Det er dessverre ingen quick-fix på dette issuet. Søk på "MDMA loss of magic", så skal du se at det du opplever slettes ikke er noe unikt. Før eller siden vil det skje med alle som bruker MDMA for ofte.