Tråd: Egon
View Single Post
Sitat av mandelbrot Vis innlegg
Tja. Har jobbet til sammen to år i Egon-systemet - fulltid på tre av deres restauranter og være vikar på to av dem - i Oslo, Trondheim og Bergen. Alle restaurantene er selveid (ikke franchise) og styres etter samme driftsmanual. Etter min erfaring er det stort sett samme kvalitet på maten på alle restaurantene, og dette er noe de jobber hardt og aktivt for å klare.


Dette er direkte løgn, og vitner om at verken du eller eksen din har peiling på hva de holder på med på Egon. Deres lasagne, pizzabunnene og et par av sausene er fabrikat, men deres meny er svær og jeg estimerer at ca 90-95% er laget fra bunn.


Dette er jeg enig i. Prisene på Egon reflekterer ikke servicen man får. Man bestiller mat og drikke ved disken og blir bedt om tips, samt at man sjelden får spørsmål om mer å drikke ved bordet. I tillegg er man med på å finansiere utnyttelse av unge mennesker som jobber for dårlig lønn og har svært dårlige betingelser ellers.

Maten på Egon er generelt sett bra, men for dyr i forhold til hva man får.
Vis hele sitatet...
Påstår du at de står å skjærer poteter til å lage fries? At de lager tempura-røre for å lage løkringer og at de setter gjærdeig for hamburgerbrød for så å steke de? Dette er bare noen få eksempel på ting jeg tviler på at de gjør selv, samt sikkert en haug andre ting.

Temmelig sikker på at majoriteten av maten som serveres på Egon er halvfabrikat.