View Single Post
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Jeg har opplevd et overgrep, så der bomma du grovt.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte mer på gråsonen mellom tvang/ikke tvang, der man ser seg nødt til å samtykke til noe man ikke vil fordi alternativet er enda verre. Det hørtes ut som du mener det er et vanntett skille mellom ren tvang og helt frivillig og akseptabelt. Jeg er veldig lei meg for at du har opplevd overgrep, det er helt forjævlig. Virkelig. Det er jo derfor jeg ikke greier å legge fra meg denne håpløse diskusjonen i tråd etter tråd. Selv om jeg åpenbart ikke kommer noen som helst vei med det. De som vil forsvare sexkjøp kommer til å gjøre det uansett hva jeg sier.

Fint om du klarer å diskutere i en sammenhengende tekst, men ingen tvang.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer fint å skrive sammenhengende tekst, men pleier å svare etter hvert avsnitt for å sikre at jeg faktisk svarer på alt du skriver. Så det er et forsøk på å være ryddig overfor deg, særlig når du har mange ulike momenter i ett innlegg. Men skal droppe det fra nå av hvis du ikke liker det.

Det er ikke noe vanskelig å finne kilder som mener sterkt om det ene eller andre. Det er derfor jeg vil gjøre meg opp meningen min på grunnlag av litt mer omfattende undersøkelser som tar med flere momenter. Det burde det vært flere av, jeg håper det kommer en ny og grundigere evaluering av loven snart. Jeg har ingen problemer med å endre mening om den hvis det viser seg at den gjør mer skade enn gagn for de prostituerte.

Jeg trodde strengt tatt ikke prostituerte fikk pensjon eller skattet før sexkjøploven heller, er det virkelig tilfelle? Salg av sex er jo fortsatt ikke forbudt.

Sexkjøpsloven er jeg altså helt klar for å endre eller skrote hvis den ikke er til hjelp for å hindre tvang og utnytting. Det er mitt eneste mål i denne diskusjonen.

At det er moralsk uforsvarlig å kjøpe sex, kommer jeg likevel til å mene. Det er for mye utnytting og tvang og for vanskelig å vurdere hvert enkelt tilfelle, til at risikoen oppveier fordelene. Jeg tror det er mye mer, men bare en hundredels sjanse for å seksuelt misbruke og utnytte noen er for mye.

Du kommer aldri til å bli enig i dette uansett hva jeg sier, og det er ganske tydelig at jeg bare irriterer deg ved å diskutere videre nå. Så jeg tenker vi gir oss der. Ha en fin kveld.