View Single Post
Å ta livet ditt skal du ikke gjøre, brukogkast101 Hvertfall ikke før du har gjort et ordentlig forsøk på å få det bedre med deg selv og føle mer glede og spenning i hverdagen!
Jeg får selv hjelp av DPS i form av samtaler og medisiner. 2x5mg Valium om dagen. Kanskje det kunne vært noe for deg om stress og tankekjør er noe du sliter med.

Jeg har vært langt nede, så langt nede at tanker om selvmord ved hopp fra et høyt sted spant i hodet mitt daglig. Jeg hadde ikke lyst til å dø, men jeg hadde ikke lyst til å leve sånn som ting var i den perioden heller. Ambivalens.

Først vil jeg vite noen ting om deg:
- Hvordan er kostholdet? Ser du skriver at du spiser mye junk. Maten du spiser har mye å si for hvordan du føler deg. Hvor mange kalorier spiser du daglig?
- Hvordan har du det sosialt?
Da tenker jeg i forhold til venner og venninner, kjæreste, familie? Hvor ofte er du med de forskjellige? Har du et aktivt sexliv?
- Hvor ofte er du i aktivitet? Bra du sykler, går turer og fisker. Spørsmålet er hvor ofte? Og gjør du dette alltid alene?

Prøv dette her er du snill:
- Last ned skritteller og sikt på 10.000 skritt hver dag, minst.
Tren gjerne litt egenvekt rundt 3 ganger i uka. Push-ups, pull-ups, sit-ups, planken. Prøv flere varianter av nevnte øvelser.
Fortsett med syklingen! Gjerne litt høy intensitet og intervaller. Trening kan være sosialt også, tren med venner.
- Kosthold. Kutt ut junkfood! Spis sunt: Fisk, nøtter & rosiner, grønnsaker (frysedisken på butikken er full av grønnsaksblandinger og det er billig), grovt brød med variert pålegg.
Kaffe kan være en fin vekker, men ikke drikk så mye at du får angst og problemer med det. 100-400mg koffein om dagen.
- Vær sosial hvis du klarer. Bruk tid med venner og gjerne venninner. For oss menn er det en skikkelig selvtillitsboost å være med damer.
- Sexliv. (Om du ikke har en fra før) Prøv å finne en fast partner/kjæreste å ha sex med. Det sørger for at kroppen slipper ut massive mengder deilige hormoner som Oxytocin, Dopamin, Serotonin og det booster Testosteron som igjen gir bedre selvfølelse.

Prøv sakte men sikkert å følge disse rådene, så garanterer jeg at du vil føle deg bedre. Det vil riktignok ta litt tid. Fra noen uker til noen få måneder.
Hang in there så skal du se at tankene om døden blekner og livet blir bedre.

Livet blir ikke bedre automatisk, du må jobbe for det - i starten. Etterhvert som disse brikkene faller på plass vil du ØNSKE å gjøre tingene jeg nevnte over.
Heia heia! Du klarer det med litt innsats
Sist endret av krystallkongen; 5. juni 2020 kl. 09:52.