View Single Post
Trådstarter
470
Sitat av *pi Vis innlegg
De jeg møtte var litt mer nærgående enn jeg var komfortabel med (for deres del) særlig på barna. Men de vet like mye som meg om retningslinjene, så jeg tenker at de må få lov å bestemme det litt selv hvordan de vil prioritere. Et "tapt" år for oss er ikke det samme som for dem. Men inn hadde jeg ikke sluppet dem.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig der. Det blir et dilemma, og jeg ser sånn sett "egoismen" i å ikke ville være den som smittet de, og dermed ikke ville besøke de.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Fint at du tenker på de gamle, men kanskje gjør du ting litt værre enn de strengt tatt er? De er vel ikke 100% isolerte? Heldigvis er det jo 2 av dem, virker det som og da har de jo selskap i hverandre. Og kanskje er de ute på butikken, stikker innom en cafe og treffer andre gamlinger? Siden bestefar sliter med lungene så er det kanskje han som risikerer mest mtp smitte. Kanskje du kan vente 10-12 dager fra du kommer hjem til du besøker de? Bare sånn at du vet at sjansene for at du drar med deg smitte er så lav som mulig. Vet jo ikke ikke hvordan du skal reise hjem, tog, buss, ,flyt etc. Men om du reiser kollektivt så vil jeg tro at du da har økt risiko for bli smittet, pga mange folk på begrenset område.
Vis hele sitatet...
De er to ja, så de sitter heldigvis ikke helt alene i stillhet. Min bestefar er dessverre så dårlig i lungene at han generelt sett ikke kommer seg ut dørene veldig ofte, og jeg vil tro at han har vært i stor grad isolert siden mars. Min bestemor kommer seg ut litt innimellom, og går en tur på butikken iblant, så litt risiko aksepterer de tydligvis selv.

Om jeg eventuelt får til noe skal jeg selvsagt vente litt etter reisen. Heldigvis får jeg reist på en måte som tilsier minimal risiko, og er nok mer enn gjennomsnittlig forsiktig og nøyen på forhåndsregler generelt. Jeg skal også oppholde meg i et område der det har vært minimalt med smitte, med et veldig lavt antall bekreftede tilfeller, som ikke har økt på ganske lenge, så risikoen er kanskje ganske liten alt i alt, men det er jo vanskelig å vite sikkert...