Tråd: nFF i media
View Single Post
Jeg vil tro det er mer sannsynlig at en unge får lyst til å smake på innholdet i en fargerik flaske under kjøkkenbenken enn å gafle i seg en helt vilkårlig plante som står midt i et buskas.

Det vokser haugevis av giftige planter både vilt i naturen og i utallige blomsterbed, uten at det er noe spesielt utbredt problem at unger spiser og blir forgifta av disse. Ser derfor ikke for meg at en noen unger skulle spise akkurat denne planten. Å ta seg en jafs rå cannabis vil uansett ikke gi noen rus, så om noen mot formodning hadde fått et innfall om å gjøre dette, ville det ikke skjedd noe spesielt.

Jeg måtte smile litt av akkurat den setningen fordi opphavskvinnen både mangler kunnskap om planten og er uvitende/ignorant om den reelle faren den ene stusselige planten faktisk utgjør. «Oioi, en hasjbusk! Den kan jo være farlig for barn!»

Er det noe jeg ikke har hørt før? Nei. Jeg syntes allikevel det var småartig. Men siden humor er høyst subjektivt, er det i grunn liten vits i at jeg prøver å forklare deg hvorfor.

Det er for øvrig ingenting i artikkelen som antyder at journalisten hadde med seg unger.