View Single Post
Det at spesialenheten etterforsker politiet, blir ikke det litt det samme som om onkeln min hadde jobba som aktor i en sak jeg er tiltalt etc?
Kanskje satt litt på spissen, har ikke satt meg inn i den etaten men burde være en total ekstern enhet som etterforsker. Om vi sammenligner med politiet i USA (som alltid er morro) tror jeg vi skal være glad selv om det er noen som ikke har rent mel i posen.
Personlig er det andre offentlige etater i norge jeg er mere redd for skal utsette meg for overgrep enn politiet, men det er en annen sak.

Om dere har sett nattpatruljen osv så kan dere se hvor ivrig politiet er når de skal ta folk, uavhengig av hvilken forbrytelse som er begått. Og da er det om å gjøre å ha selvkontroll, de er like full av adrenalin som den kriminelle og vi er alle mennesker til syvende og sist.

Den saken over her fra Arendal var bare trist, men samtidig vet iallfall ikke jeg noe om tidligere historikk til han som fikk kjepp i kjeft.

"Nå er saken mot de to politibetjentene henlagt av Spesialenheten for politisaker. Oslo politidistrikt risikerer foretaksstraff på 80. 000 kroner. " Fantastisk.