View Single Post
Forstår hva du mener. En kontrakt er bindene og den står sterkest. Både hun og jeg har signert samtidig som leiekontrakten skal forsikre at ingen går i økonomisk tap fotsår jeg ikke hvorfor utleier bekrefter en utflytting og ikke begge, loven burde jo gjelde for alle. Så om jeg er bindet til å betale husleie, må vel hun være like pliktig da hennes navnt er signert.

Jeg har lagt ut leiligheten til fremleie i oktober, men ingen napp. Har også gitt beskjed om at jeg skal tilrettelegge visninger så godt jeg kan om utleier finner ny leietaker. Forbrukerrådet mener dette er en sak for forliksråd, men før jeg går til sak vil jeg ha alle sider frem i saken. Den er ganske innviklet da andre utleier har søkt advokat. Tar det med en klype salt, men ifølge hennes advokat har det blitt brudd i kontrakt når hennes oppsigelse ble godtatt. Det har gått to måneder siden sist kontakt med utleier og dette tilsier at oppsigelsen er godkjent. Er oppsigelsen godkjent, er det deretter brudd i kontrakten.

Jeg har heller ingen problem med å måtte betale min del av leien, det er den andres del jeg vil løse opp i om er min eller hennes ansvar, juridisk sett.
Sist endret av Amine123; 2. desember 2019 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.