View Single Post
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Var det det som ble vist på dagsrevyen i kveld?
Vis hele sitatet...
KP nr 2 du får av meg da jeg egentlig skal sitere. Jeje.

https://www.nrk.no/dokumentar/xl/jak...per-1.13808766

Episoden ligger også på nrk.no/tv. Anbefaler alle å se den. Cringefaktoren er høy når gutta fra barnas trygghet konfronteres med hva de tenker om den offentlige gapestokken som oppstår ved at videoene de legger ut ikke er mer anonymisert enn at bekjente kan kjenne igjen overgripere.

De viser rett og slett null vilje til å reflektere over hva godt det har å føre med seg, sier nærmest rett ut at de gjør det av hevnlyst og hat. Dessuten er det selvmotsigende så det ljomer etter, da de tidligere i episoden hevder at formålet er å forhindre overgrep.

Hele opplegget fører kun til ytterligere stigmatisering, tviler på at barnas trygget er et tiltak som fører til færre overgrep. Statistikken viser til at de fleste overgrep skjer innad i familier anyways(kan finne kilder på dette da jeg ikke er på mobil).

Overgriperne som barnas trygghet kommer borti er toltalt tilbakestående. Vil tro at flertallet av de som begår overgrep er mer kalkulert og utspekulert enn folk som møter angivelige 13åringer fra chat.no, uten å ha sett verken bilde eller snakket med vedkomne på tlf først.

Sitat av subscribe Vis innlegg
Statistikken viser til at de fleste overgrep skjer innad i familier anyways
Vis hele sitatet...
Trekker'n. De fleste overgrep mot barn begåes av personer i nær relasjon til barnet. Ikke veldig ulikt.
Sist endret av subscribe; 5. desember 2017 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.