View Single Post
@amdb73, synes du snakker med litt for bestemt røst her. Datura er relativt vanlig som en prydplante og jeg har sett den ved flere anledninger i stavanger. Den vokser blant annet åpenlyst i byens mest trafikerte rundkjøring(det er nok sannsynligvis ikke en datura stramonium, men en eller annen form for brugmansia er det uansettden og den inneholder noenlunde de samme tropanalkoloidene). Min far kjøpte faktisk en ett årig datura metel på en vanlig norsk blomsterbutikk for et par uker siden, og det var langt ifra den eneste de hadde tilgjengelig.

Datura har foressten et ganske fint bruksområde som kvalmedempende middel. 2-3 frø vil dempe kvalmen til flere psykedeliske stoffer. Samtidig som planten har en fin synergi og påvirker effektene til en viss grad. Jeg bruker disse frøene som et fast tilskudd til psykedeliske turer på sopp eller meskalin(synergien med meskalin er større og datura vil potensiere meskalinen, selv i små doser).

Den kan visstnok også brukes på en "tryggere" måte sammen med opium. Opium vil dempe noen av de negative virkningene og vil visstnok skape en fabelaktig synergi med en våken drømmetilstand. Denne blandingen er blitt brukt av hekser for spirituelle "reiser" samt nede i midtøsten og india i en mer rekrasjonell sammenheng. Såkalte "oriental joy pills" er en blanding av datura, opium og hasj, som visstnok skal gi en meget behagelig langvarig rus.

Anbefaler ingen å gå ut å ruse seg på datura, men det er helt tydelig flere bruksområder for de som har respekt for planten og er forsiktige med dosering. Personlig har jeg ved flere anledninger nytt 50-100mg tørkede datura stramonium blader, blandet sammen med marijuana i en joint. En mild rus, hvor begge plantene skaper en fin synergi.