View Single Post
Sitat av happy violence Vis innlegg
Hva er deres erfaringer da dere som har blitt tatt?

Er det som regel bare å innrømme straffeskyld, godta en bot på noen tusen og så er det lykke til videre? De kan vel ikke kreve av voksne at de går på pisseprøver og slikt?

Noen som vet hvordan er det med offshore arbeid og cannabis på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Ble tatt for hasjbruk og innrømmet en god del narkobruk da jeg ble tatt i forsvaret og de skulle ta hårprøve. Fikk 2000kr i bot og prikk på rullebladet.

Skal ikke vær noe stort problem å komme deg offshore med cannabis på rullebladet. Blir du tatt for hasjbruk får du en prikk som vises i 2 år på det offentlige rullebladet ditt. Etter de 2 årene etter prikken vil ikke dette vises med mindre det er jobber/ting som krever utvidet vandelstest, noe en offshore arbeider typ mekaniker, maler, stilas montør osv ikke krever. Større sjefsstillinger kan kreve dette som plattformsjef feks. Har selv jobbet offshore, og flere på den plattformen jeg var på var det folk med gammel/ny narkodom på seg. Værre om firmaet du jobber for får vite om dommen, da blir du mest sannsynelig bli satt på land. Det ble jeg. De sa at jeg skulle jobbe 1 år på land, ta ny helsetest og så var jeg klar for offshore arbeid igjen.

Så lenger opp i tråden at noen sa man ikke får barnehagejobb med narko dom. Det er bullshit, det eneste de sjekker av rullebladet ditt når du skal søke jobb i barnehage er om du har voldtekt/pedofili/mishandling osv på rullebladet. Har 3 venninner som er tatt for hasjbruk og har rulleblad men fortsatt jobber og har fått jobb i barnehage enten full eller deltidsstilling.

Jeg hadde planer om å dra til USA året etter jeg ble tatt, men poltibetjenten sa jeg måtte vente til prikken var borte fra mitt offentlige rulleblad, 2år, så kom jeg fint inn i USA.

Vil ikke si at den lille hasjdommen jeg har på meg har påvirket meg noe spesielt ! Totally worth it