View Single Post
Kom til å tenke på noe når jeg leste denne tråden:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=246414

Her er trådstarter redd for prikk på rulleblad pga hasjrøyking, noe forsåvidt majoriteten av dem som røyker er. I Skolen får vi lese om de grusomme konsekvensene av å ha en prikk - ihvertfall for narko. Vinmonopolet skremmer med at om du gir vin til mindreårige kan du bli dømt, hvilket igjen kan føre til at du hverken kommer inn i USA eller politihøyskolen. Det samme får vi høre om å bli tatt for å pisse offentlig.

Greit, du får problemer med å bli politi, du får ikke jobbe som vekter (ånei!), i barnehage etc. Det er kanskje hva, 5% av oss som har siktet seg inn på et yrke som forutsetter rent rulleblad? Fremdels er de fleste, meg selv inkludert, av den oppfatning at et plettfritt vandel er noe å gjøre en innsats for å beholde. Ingen vil tross alt stenge dører i sin egen fremtid.

Eneste konkrete jeg vet om er at i forbindelse med barn så ser narkodommer svært stygt ut.

Så derfor henvender jeg meg til alle dere som ikke har plettfritt vandel, særlig dere som er tatt for narko. Hvilken erfaringer har dere der rulleblad har direkte påvirket ting i livet? Jeg har nok av straffedømte bekjente, men jeg har aldri hørt "....men på grunn av rulleblad..." i andre sammenhenger enn verneplikt.

Er frykten bare resultatet av en svært godt gjennomført indoktrinering?