View Single Post
Sitat av Soletti Vis innlegg
Men kino er jo en helt annen opplevelse en Netflix og lignende.
Det blir litt som å sammenligne en bil med en tråsykkel eller et tog med et fly.
Kinotiden er langt ifra over...

Kinobesøket i mai gikk opp 6,2 prosent fra mai i fjor.

1,3 millioner besøkende på norske filmer i løpet av årets fire første måneder.

Det beste 1. kvartal for norsk film på 10 år!
Vi må tilbake til 2009 og Max Manus for å finne et høyere 1.kvartal for norske filmer enn i år.

Besøkstall februar 2018
Kinobesøket opp 10 % så langt i år


https://www.kino.no/tallogfakta/
Vis hele sitatet...

Jepp, jeg ser helt klart hva du mener og respekterer ditt engansjement som står opp for å gjøre endringer med ting du og mange flere syntes er en uting.

Jeg syntes selv reklamer kunne være litt irriterende (nå skal det sies at det er noen år siden jeg var på kino så muligens det har blitt værre siden da) og sier på ingen måte at dette er noe dumt tiltak bare lite gjennomførbart da dette vil garantert øke billettprisene (men har tatt feil før).

Jeg var mye på kino i ungdomstiden så jeg skjønner deg godt at det blir en helt annen setting en å sitte i sofakroken med Netflix som på mange måter har en utdatert katalog men i tillegg endel bra serier som "Fargo" som forresten jeg kan anbefale på det varmeste.

Det store trekkplasteret med kino er såklart premiereklare filmer og sådan skjønner jeg såklart at det er gøy å gå på kino i sosialt samlag eller alene å få med seg filmer man har sett frem til.

Husker f.eks selv når jeg så alle Ringenes Herre på kino og det angrer jeg ikke en millimeter på og det er en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt.