View Single Post
лунное затмение
Solaris's Avatar
Trådstarter
42
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Nei, takk! Kollektiv transport er jo svindyrt i Oslo-området.
Fra her jeg bor bruker bussen 20 minutter til Oslo S og det koster utrolige 57 kr. Gjelder to soner.

For min del kan bussen være dynket i reklame og billettene billigere, det er ikke vanskelig å se ut av vinduet
Vis hele sitatet...

Takk for engasjert respons! Jeg mener det handler om hva slags fremtid man tør å se for seg, tør man å håpe på en fredeligere og vakrere fremtid? Jeg anser en fredelig by for å blant annet være en by uten påtrengende mye reklame. (Ser du dystopiske futuristiske filmer er byene ofte overlesset med bevegende logoer og flyvende neonreklamer. Disse filmene viser ofte samfunn som ikke er tilpasset enkeltmenneskets beste).

Hva man definerer som påtrengende variere fra person til person. Allikevel, dersom man føler at det er nødvendig å se ut av vinduet for å slippe unna all reklamen på bussen, så virker det som bymenneskets velbehag blir satt for langt bak i rekka. Å fjerne reklame er med på å fremme menneskets indre ro og livskvalitet, som jo i det store bildet er gunstig for hele samfunnet.
Sist endret av Solaris; 14. august 2018 kl. 16:12.