View Single Post
Trådstarter
3
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Åja, alltid trodd det var slik at man faktisk måtte igjennom en del instanser for slike ting først.
Så med andre ord, hvem som helst kan si de har funnet løsningen på kroppsplager og problemer forså å teste dette på forsøkspersoner?
Vis hele sitatet...
Du innser at alle studier/undersøkelser starter med en hypotese (påstand) og må deretter testes ut av en rekke respondenter? Nå er forresten ikke dette ment som noe valid undersøkelse av noe slag, og jeg har heller ikke påstått jeg har funnet løsningen på noe. Å være hånlig kan du spare deg for, tråden er tydeligvis ikke relevant for deg så da kan du heller la vær å poste.


Sitat av Coleslaw Vis innlegg
Velkommen til alternativbransjen
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at svært mye av det kiropraktorer, fysioterapeuter, psykologer, leger og selv kirurger driver med ikke har noen særlig gode dokumenterte bevis og er basert på rene antakelser (https://qz.com/1010259/the-100-billi...mostly-a-hoax/). Og mye av det som er bevist med studier er finansiert og utført av private selskap med økonomiske insentiv som motivasjon.

Videre er 'smerte' og 'plager' en helt subjektiv opplevelse, og selv om en ikke har statistisk signifikante bevis på at noe fungerer kan en ikke konkludere med at det ikke fungerer for noen dersom et individ selv opplever at det hjelper.


Jeg har selv vært hos både lege, kiropraktor, naprapat, fysio- og manuellterapeut og brukt mye penger på behandling som ikke gav noe effekt. Deretter kom jeg over en metode som endelig fungerte for meg, og nå ønsker jeg å se hvem andre den hjelper hos.

Metoden har vært bruk i lang tid av en rekke ulike aktører som har holdt på med det, men jeg har funnet en mye enklere, raskere og billigere metode å gjøre det på. Videre er metoden svært lite kjent, og jeg tror mangel på økonomisk insentiv er blant årsakene til det.
(en variasjon av metoden blant annet her for spesielt interesserte https://blog.bulletproof.com/dr-dwig...bstance-p-179/)