View Single Post
Sitat av bocca Vis innlegg
Hvis Grande, en person som på den tiden var 38 og som skal vite bedre, har ligget med en alkoholpåvirket person under 18 så tenker jeg at denne personen ikke har hatt noen realistisk mulighet til å samtykke, i og med at personen ikke er gammel nok til å skule håndtere alkohol. Definitivt maktmisbruk. Befinner oss også i grenseland mot voldtekt(rent juridisk). Kanskje ikke en intern Venstre-sak, men tenker velgerne og partiledelsen ville sett svært negativt på dette om det er sant.
Vis hele sitatet...
Jeez, har alle glemt hvordan det er å være en sprengkåt og desperat tenåring med ustabilt lynne og manglende drag på damer, eller? Da jeg var seksten år gammel hadde jeg entusiastisk harva over alle villige kvinnfolk med alder og BMI mellom femten og femti. Det ville jeg selvsagt ikke gjort i dag, og dersom jeg skulle ha mistet møydommen til en overvektig førtiåring i en kornåker så... Vel, det ville neppe være noe jeg fortalte andre om i etterkant. Men voldtekt? Nei, ikke her i gården i alle fall. En sekstenåring er stort sett gammel nok til å ta denslags dårlige valg helt selv. Problemene kommer først når de egentlig ikke vil ha sex, men gjør det likevel fordi man ønsker å stå på godfot med en maktperson som har noe du vil ha. Dersom asymetriske maktforhold foreligger, så kan denne typen utskeielser være et problem, slik vidarlo har utbrodert tidligere i tråden.

Men jeg skjønner greia: Mange er leie av metoo nå, og i likestillingas navn ønsker de å se en kvinne brenne sammen med mennene som har blitt tatt. Men det betyr ikke at man bør skrive om virkeligheten for å få fakta til å passe med historien man vil fortelle! Det er uærlig. Og uansett underminerer man bare egen posisjon ved å grave frem flere bekreftelser, så rent taktisk er det en nokså tåpelig affære å henge seg opp i.
Sist endret av Myoxocephalus; 10. januar 2018 kl. 15:15.