View Single Post
Sitat av Slaraffenland Vis innlegg
Takk for raskt svar, Lanjelin. Da virker altså URLen min? Du får opp boksidebildet i nettlesern og blir ikke avvist/blokkert?

Når du sier at du får se et utsnitt blir jeg litt forvirret. Får du ikke se hele boksiden? Bare en del av den? Er ikke 1024x1024 oppløsningen?

Hva viser URLene du skrev opp? Hele siden eller bare en del av den? Med hvilken oppløsning? Jeg vil IKKE har for høy oppløsning, for da tar det bare masse tid å laste ned. Jeg vil ha en hel side returnert på en gang.

Det jeg akter å gjøre er å laste ned en hel bok med skript. Ikke bare en men mange, så de bør ikke ta mer plass enn nødvendig.

Jeg har prøvd alle gratis-proxyer i Norge jeg har kunnet finne, men de er blokkert alle sammen, så NB har en svarteliste. VPN koster i alle tilfelle penger, og jeg gidder ikke betale bare for å finne ut at NB blokkerer deres servere i Norge. Dessuten liker jeg ikke å laste ned programvare og kjøre den på min maskin. VPN er feil tjeneste når man bare trenger norsk IP.

Jeg tar ditt svar til inntekt for at det ikke er noen forskjell på hva man får se med URLer for alle og URLer for nordmenn. URL-språket er det samme og bildet det samme. Ja? Og ingen headere eller sikkerhet forøvrig.



Det ville være nyttigere om du laget et API så nordmenn utenlands kan bestille denne tjenesten og få levert en bok som en pdf. Men da må du installere koden din på en webserver. Vet ikke om det går an å lage dette på rapidapi.com .



Som jeg sa til Sam ville en webtjeneste med API være nyttigere enn skriptet selv, da dette ikke hjelper nordmenn utenlands.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, linken din gir nedskalert versjon av bildet, fullside med oppløsning på 459x790
En stund siden jeg kikket på den formuleringen av url'ene, har fokusert på full-kvalitetsbilder i det siste, og heller lagt til en funksjon for å nedskalere dem på klientside da multithreading gjør det hele til en nokså kjapp prosess uansett.

Har ikke noen umiddelbare planer om å jobbe noe veldig mye videre utover å vedlikeholde koden, og en docker utgave med webgui er heller ikke det samme som at jeg gidder å hoste en kjørbar utgave av koden.

Hvor er du fra forøvrig?
Teksten du skriver virker nesten å være kjørt gjennom google translate.