Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Det fines ikke noe universiellt bevis for Gud som kan gjelde for alle. Alle som tror på Gud har forskjellige oppfatninger av hva Gud er og hva Gud kan/vil gjøre.

Bevis for Gud må være personlig. Det må være en åpenbaring, til en viss grad. At en person fant Gud og kom seg ut av heroinmisbruk for eksempel, kan være hans bevis på at Gud eksisterer, fordi han klare å slutte. For en vanlig mann eller dame ville ikke samme eksempel vært et gyldig bevis for Gud.

Jeg tror ikke på Gud. Selv er jeg ateist, og har vært det de siste 10 åra. Men for alt jeg vet, så er det bare fordi jeg ikke har funnet mitt egne personlige bevis for Gud. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å finne det, men det er fordi jeg ikke leter etter bevis for Gud. De som savner noe å tro på har nok større sannsynlighet for å finne det beviset.

Jeg har det rett og slett for godt her i livet til å måtte lete etter redning eller veiledning i en høyerestående makt. For de som trenger en forklaring på hvorfor ting skjer, og som må vite at ting skjer av en grunn, så er nok Gud et godt sted å vende seg. Uansett om det er Allah, Æsene, Gud, Jesus, Odin, Buddha eller Vishnu.