View Single Post
Sitat av Ishtar Vis innlegg
Har meldt meg på det dhamma-kurset, er litt skeptisk fordi jeg er storrøyker, men pokker heller, har lett etter et slikt kurs lenge! Takk for tipset, håper jeg får det til=O
Vis hele sitatet...
Flott!

10 dager er jo en stund. Men det fine med å tilbringe ti dager i meditasjon er at man virkelig får føle den positive forandring meditasjon kan gjøre med en.

Kurset kan være en utfordring for noen. Mest fordi at man gjennom ti dager med denne type meditasjon vil møte seg selv og sitt eget sinn slike det er - og dermed vil noenganger vonde følelser og/eller tanker komme til overflaten (dette er positivt da man vil lettes for den byrden underbeviste fortrenge tankemønstre har påført livet ditt). Om det skulle bli problematisk så er et godt råd å snakke med meditasjonslæreren som leder kurset. Disse er flotte mennesker med lang erfaring innen meditasjon. Det vil hjelpe deg.

Jah. Kurset kan være ganske intenst (noe som etter min smak gjorde meg enda mere tiltrukket til å joine kurset).

Det er flere røykere som har meldt seg på et slikt kurs, men som likevel har klart seg utmerket uten røyk i ti dager.

Lykke til!