View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Søkt til modum bad men etter forvernsopphold ble jeg sendt hjem uten å få plass fordi jeg er for ustabil til at dem kan behandle meg.
Vis hele sitatet...
Du er for ustabil til at du kan få hjelp, hva faen er det for en tilbakemelding å få? Ser for meg det skje med en somatisk syk som kommer inn på et sykehus. Du er for dårlig til å få hjelp av spesialister, tilbake til fastlegen med deg...

Har du i det minste en god psykolog/ psykiater med traumekompetanse, og stabil oppfølging? Eller er du stuet vekk på en vikarliste på dps?

Minnene trenger seg på dag og natt og kan ikke skrues av. Både lukter og visuelle inntrykk kan utløse minnene eller brå og høye lyder. Så det meste utenfor boligen blir umulig.
Vis hele sitatet...
Skulle virkelig ønske jeg kunne hjelpe deg her, men jeg tipper du har prøvd det meste av teknikker for å komme ut av flashbacks. Headset med musikk kan gjøre en del ting lettere, men det har du sikkert også prøvd.

Ønsker å få plassert skyld og ansvar der det hører til men frykter at jeg ikke takler å måtte møte i retten.
Vis hele sitatet...
Situasjonen din virker ekstrem, du tror ikke du kunne fått forklart deg via video eller noe sånt? Du får sikkert sakkyndig uttale på at du trenger tilrettelegging. Hvordan er bevissituasjonen, er det sannsynlig at du får dem dømt uten for mye om og men? Er det noen andre vitner? Du burde nok snakket med en advokat om mulighetene her. Uansett, tenk på hva som er bra for deg selv, det er det eneste du har ansvar for i denne situasjonen. Skulle ønske jeg hadde noe mer nyttig å bidra med.

Har du prøvd EMDR? Selv skjønner jeg ikke hvordan det funker, men hører mange sier det hjelper mot ptsd/flashbacks, ofte ganske rask lindring også. Vet ikke hvor effektivt det er mot cptsd siden det gjerne er litt mer komplekse minner, men du høres jo ut som du har noen type1 -traumer også som plager deg? Har ikke prøvd og aner som sagt ikke hvordan/hvorfor det funker, men verdt et forsøk.
Sist endret av *pi; 29. januar 2020 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.