Tråd: Winme
View Single Post
winme h0rer til den ber0mte win9x klassen av ms os, som ogsaa er kjent for aa vaere blandt dem mest ustabile, grunnen til dette er i bunn aa grunn at en gang i tiden bestemte ms seg for aa lage 2 os i steden for 1, dvs NT og 95 (aner ikke naar nt ble paa begynt det kan godt vaere tilbake til 3.11 tidene for alt det jeg vet), uansett, den store forskjellen paa de to osene er ram handlinga, ram handlinga i 9x kernel er totalt utrolig ubrukelig, hvis du kj0rer ressurskrevende programmer saa finner du fort det ut, NT (win2k og XP er etterf0lgere av NT) er et helt annet operativ system, hvor de har vektlagt stabilitet framfor brukervennelighet og dill (noe som de 0dela med XP) well det jeg vil fram til er at, win9x er utrolig dritt for alle som har litt krav til at maskinen skal kunne staa paa over en periode, naa sier jeg dermed ikke at verken win2k eller XP (eller nt) er supreme, hvis du kj0rer ram intensive ting og faar noen store programmer som kraesjer saa maa de ogsaa rebootes for aa opprettholde ytelsen, de som skryter av at de har 4 ukers uptime osv osv det er godt mulig mennhe, kj0r en sisoft sandra test paa system ytelsen den 4 uka du har den paa, og kj0r den etter du har reboota, da skj0nner du hva jeg mener..... stabilitet er ikke det st0rste problemet lenger, naa er det ikke kernel som kraesjer lenger, helst shellet faktisk (explorer)