View Single Post
Sitat av neonero Vis innlegg
Jeg hadde vel noe av det samme utgangspunktet som deg, og etter å ha lest "How to change your mind" av Michael Pollan, skjønte jeg at jeg ville ha minst en psykedelisk opplevelse.
Etter endel research valgte jeg sopp. DMT var ut fordi jeg synes det virket for vilt som en førstegangsopplevelse, og LSD fordi jeg syntes det hørtes for mentalt ut, og det er vanskeligere å dosere. Jeg likte også det faktum at soppen legger deg ned, mens LSD kan være litt speedy, så det er mer sannsynlig at man vil ut å utforske. Det synes jeg virket litt risikabelt. Dessuten ville det bli mer kontakt med kriminaltet enn det jeg likte.
Sopp er enkelt å dosere og den vokser vilt i Norge.

Jeg har trippet noen ganger nå, og jeg det har vært veldig personlig utviklende for meg. Hver tripp har vært forskjellig og hatt hvert sitt tydelige tema. Det har kretset rundt tematikk som anerkjennelse av meg selv og stå ved seg selv, ydmykhet,
kontakt med noen krefter som er utrolig mye større enn meg selv, naturens skjønnhet, romme seg selv, hvor mye jeg elsker livet og mine nærmeste osv.

Jeg begynte på en level 2 tripp, og har gradevis økt til level 4. Det er jeg glad for, fordi det har vært til å håndtere.
Jeg er voksen og har ikke hatt kontakt med andre psykedelika eller andre heftige rusmidler før.

Jeg vil si at det viktigste er det som kalles "set and setting". Dvs mental/emosjonell tilstand, intensjonen osv og de fysiske og sosiale omgivelser. Jeg har hatt en erfaren trippsitter til å organisere alt det praktiske og å være en støtte hvis jeg trenger det. Det ha vært veldig deilig fordi da har jeg sluppet for unødvendig angst og ubehag.

For meg har de psykedeliske opplevelsene på sopp vært fantastiske. Jeg har brukt lang tid på å integrere hver enkelt av dem, og de har vært veldig berikende for meg og jeg synes at livet mitt har blitt en god del bedre. Mest det der med at jeg ikke lenger er så opptatt av hva naboene synes om meg, hva jeg synes om saker og ting kommer mer innefra, jeg har bedre personlig kontakt med medmennesker, jeg er ikke redd for døden og så elsker jeg livet og naturen mer enn noen gang.

Og så er psykedelisk sopp ulovelig. Jeg må vel bare tilgi dem, fordi de ikke vet bedre.

Uansett hva du velger, sørg for at du forbereder deg godt. Det er masse gode guider på nett.

Den her er bra.

https://thethirdwave.co/
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du tok deg tiden til å skrive et så fint og informativt svar på spørsmålet mitt.

Jeg er også kjent med Michael Polland (men har ikke lest boken hans enda) og kjenner meg godt igjen i det du skriver og er ute etter mye av det du sier du har fått ut av dine erfaringer med sopp.

Av de samme grunnene som deg, tenker jeg også at sopp er det beste alternativet, spesielt nå etter å ha lest ditt svar.

Eneste utfordringen nå er å finne soppen. Jeg fant nok til én trip her om dagen, men i tilfellet man føler at det må flere til før neste år igjen, begynner det å haste med tanke på at vi allerede er ute i oktober.

Jeg har vært "overalt" kjennes det ut som, men har ikke blitt noe mer enn det ene funnet. Kirkegårder er flinke til å klippe gresset i disse dager og jeg sliter med å finne beitemark som ikke er inngjerdet. Noen tips?
Sist endret av MarcusAurelius; 3. oktober 2019 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.