View Single Post
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
357
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Det er da fullstendig opp til den enkelte, å en gitt situasjon, jævli arrogant å komme med påstand om at det er bortkasta, det er da fullstendig subjektivt, 100% av tiden.

Alt må ikke være så forbanna spirituelt å opplysende hele tiden.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, det er jeg enig i. Av erfaring så føler jeg en film ofte har tatt bort fokuset mitt, og jeg sitter kun igjen med en film, og visuals.Jeg har faktisk gitt det en del forsøk oppigjennom med tanker som: Jøss, denne filmen kan kanskje tolkes på en helt annen, og dypere måte under en trip, men nei der har jeg blitt skuffet. Hvis du selv stortrives med å se på filmer eller serier når du tar deg en tur, så må du jo selvsagt bare fortsette med deg, om det gir deg mening

Tja
Da er det vell bortkastet å høre på musikk, se på kunst etc. og?
Ville ikke kalt det å kaste bort tid på å konsumere underholdning.

Jeg har ikke sett film på en syre trip selv(utenom noen korte musikkvideoer), men har definitivt sett film på andre substanser som har gitt meg mye.
Det finnes faktisk endel fine og dype filmer som kan bidra til å utvide horisonten.

Ellers kunne det sikkert være sunt å se på litt søppeltv under en trip og. Om man ellers bruker mye tid på det, for å arrestere seg selv på hva man faktisk putter i hodet

Usikker på om jeg hadde klart å finne roen forann en skjerm selv, men hvorfor ikke.
Vis hele sitatet...
Ser poenget, nå er det litt annerledes med musikk mener jeg da dette går på en helt annen sans, og ofte er dette bare i bakgrunnen av en god samtale undervies. Men på enkelte av mine mest intense reiser har definitivt musikk hatt mye å si, det er et unikt verktøy som kan løfte, og få trippen til å utfolde seg en helt annen rettning om man bare lukker øynene og drifter med. Ikke vært å sett på kunst enda, men har flere ganger blitt fascinert av enkelte bilder/malerier. Og i forhold til en film så står et bilde helt stille, men likevel mener jeg dette kan være tusen ganger mer spennende enn å se på en film, da bildet ofte blir til sin egen film, på måten det konstant forandrer seg, endrer seg. Det blir som om hjernen din lager din egen film av noe stillestående.

Det jeg heller kan innrømme er at jeg ofte har en backup-film, eller hva jeg skal kalle det, gjerne med et hyggelig tema om trippen virkelig skulle få en svart vending, fordi da, vil den mest sannsynlig stjele det negative fokuset/loopen jeg har.

Hvis du har noen tips til en film, du faktisk har hatt god nytte av under en trip, så tar jeg gledelig imot tips.