View Single Post
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
357
Sitat av El MunchoGrande
eg kan begynne med å si at hele det første innlegget ditt sier meg at jeg kan trekke en desimal fra det påståtte antall lsd-tripper du sier du har på ryggen. Med mindre du sitter å teller alle dagene du har microdosert da

Måten du reagerer på mitt innlegg gjør at jeg fremdeles er i tvil om erfaringsgrunnlaget ditt når det gjelder å råde førstegangsbrukere til vettug bruk av dette stoffet.

"Discodose" som du refererer til er meg et ukjent begrep, men jeg forstår hva du prøver å formidle.
Det er mulig om du kjøper Lsd av lav kvalitet / potens at en halv lapp vil gi en mildere effekt som ikke slår ut i full Lsd-opplevelse, noe dagens Darknet markeder osv gjør til en smal sak å unngå, da man fint kan kjøpe lapper på 150-200ug og oppover der.
Vis hele sitatet...
Jeg glemte denne tråden beklager det. Uansett:

Du trenger ikke tro på det, det betyr ikke så mye for meg. Jeg vet godt med meg selv hva jeg har funnet på eller ikke iløpet av livet. Som jeg sa, så har jeg ikke mikrodosert så mye, kanskje en 12-15 ganger totalt.

Måten jeg reagerer på her? Du må gå litt i deg selv her...

En disko dosering er ikke et veldig uvanlig utrykk, jeg lærte det vel fra dette forumet for mange år siden. Og så begynner du å spekulere i om det jeg har kjøpt av lsd har vært av veldig lav kvalitet? Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om her, du slår meg som en person som kun har prøvd lsd av den psykedeliske gruppen, mtp ditt syn.

[quote=El MunchoGrande]Du som visstnok har over 200 tripper på ryggen burde hvertfall vite hvor mange mikrogram det er plass til på en halv lapp. For da er du vel langt over gjennomsnittet interessert i Lsd vil jeg tro? Hvor mye det faktisk er plass til på en lapp varierer jo, det kommer an på størrelsen til lappen, men jeg tror du kan få plass til mellom 2-3-4mg på en vanlig tab uten at jeg gidder sjekke dette, kankje høyere. Men det er jo ikke vanlig? Nei, det som er vanlig er 100 mikrogram per lapp, ikke 200.

Sitat av El MunchoGrande
Og måten du formulerer deg på i førsteposten fremstiller Lsd som et enkelt stoff å eksperimentere med som krever lite eller ingen planlegging i forkant og har minimalt med risiko for fiasko.
Vis hele sitatet...
I forhold til andre psykedelika, ja.

[quote=El MunchoGrande]Jeg er forøvrig også uenig i rådet ditt om bruk av andre substanser/medikamenter for å avslutte en dårlig trip.
Jeg kunne sikkert argumentert for dette, men det sparer jeg meg for akkurat nå. Som sagt, uenig. Du får lufte dette for de traume-ekspert vennene dine da, så får du høres hva de sier. Men det å bli ekstremt redd så du utvikler årevis med angst, det er jo null stress right? For det værste man kan gjøre, er jo å ta en valium eller to.

Sitat av El MunchoGrande
Jeg har 2 venner i Tyskland, begge utdannede psykoterapauter som driver med traumeterapi og psykoterapi der de benytter Lsd i behandlingen.
Jeg har deltatt på dette ved flere anledninger de siste 7 årene, både for å lege ting jeg selv har båret på og for å forstå mer om dette.

Vi snakker da doser på 200-800ug. hvor det tilrettelegges med samtaler både før, under og etter endt session.
Dette gjøres både alene og i gruppeterapi, førstnevnte har alltid vært mest givende for meg personlig.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne vel gitt samme mynt og sagt til det at dette er bare løgn og bullshit du finner på. Men jeg velger likevel å tro på det, og dette var interessant å høre om. Gjøres dette lovlig, og hvorfor falt valget deres på lsd kontra et mer spirituelt/dypere psykedelisk stoff?

Lsd har hatt "healende" effekter på meg, kanskje på en samme måte som deg? Skulle gjerne har hørt mer om dette, enten i tråden eller PM

Sitat av El MunchoGrande
Blandt annet har jeg leget traumer etter et dypt personlig tap, hvor jeg fikk kontaktet personen som ble borte for meg gjennom underbevisstheten. Hadde en samtale med den hvor jeg fikk avklart og forklart endel følelser og usagte ting fra før personen forsvant.
Vis hele sitatet...
Jeg har opplevd noe av det samme for mange år siden, der jeg også var i en veldig dårlig periode.

Sitat av El MunchoGrande
Jeg deltok også på en gruppesession jeg måtte forlate en gang.
Det var da en dypt traumatisert dame i gruppa kom i kontakt med en person som hadde mishandlet og forgrepet seg på henne gjennom hele barndommen.
Dette på en dose på 400ug og det var mildt sagt forferdelig å være tilstede mens hun renset ut denne demonen av seg.
Min venn (terapauten) fortalte meg senere at personen hun møtte var sin stefar, han hadde gjort helt forferdelige ting mot denne damen og hennes mor i barndommen og døde uten å noen gang ha blitt konfrontert eller straffet for noen ting.
Hun hadde tatt 800ug under denne sin opplevelse under den sessionen.
Vis hele sitatet...
Fikk du noensinne vite hvordan dette gikk? Og spør du meg høres dette ut som en dårlig ide, hvis det man har opplevd er ille nok, er det kanskje ikke så lurt å vekke gamle minner som kan ha blitt fortrengt, det er mye vi glemmer av en grunn.