View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg tar selvkritikk på navnkalling, selv om ordlyden min er mer rettet til å inneha meningen at der er værre å bli utsatt for utroskap for en mann enn det er å bli utsatt for voldtekt for en kvinne.

Med det sagt har jeg blitt kallt det ene og det andre her ganske mange ganger, og det resulterer ikke i banning, oftest slettet innlegg. Forskjellen er når personangrepene blir habituelle.

Det ser genuint ut til at vi har en særdeles kald front her angående sex og singelliv. Er det generasjonsskillet som utgjør en så stor meningsendring? For jeg ser oppriktig tendenser til at reggressering av kvinnerettigheter blandt de som diskuterer mot meg om myoxocephalus.
Poeng som har kommet frem her i tråden faller i rekken av:
Hun skal være uskyldig og vite sin plass
om hun i det hele tatt har hatt tidligere seksuelle partnere er det hennes oppgave å sørge for at det ikke finnes noe bevis for.
Samtidig ligger det klart frem at menn, nei de er undratt slikt ansvar.


At jeg blir særdeles intens skulle bare mangle? Men igjen, beklager om jeg har såret noen.
Vis hele sitatet...
Jeg antar du sikter til DrPerception sitt innlegg. Okei. Du ser reggressering av kvinnerettigheter. Jeg ser en fyr som ikke ønsker en promiskuøs dame som har fått flere lysår med pikk før han. For å sette det på spissen. Når ble det problematisk at menn har preferanser for hva slags partner de ønsker? Ville det vært problematisk om en kvinne sa hun ikke ønsket en fuckboi med 1000 ligg som kjæreste?

Helt ærlig så tror jeg alle i denne tråden er enige i det grunnleggende. Voldtekt er fy-fy, utroskap er en uting, alle bør ha like rettigheter og muligheter uansett kjønn osv. Jeg er også helt enig i at det sannsynligvis er verre å bli utsatt for voldtekt enn utroskap - uansett kjønn. Problemet mitt med debatten i denne tråden (og flere andre tråder) er at den blir så jævlig spissformulert og det virker som om enkelte i freak-crewet aktivt er ute etter å latterliggjøre og "shame" alle som har noe som ligner på konservative meninger om sex og samliv. NSO satte standarden for tråden med første innlegg. Fy faen så respektløst.

Jeg er forsåvidt ikke såret da jeg hverken er PUA-frelst, kvinnehater eller incel. Jeg savner bare litt mer nyanse og rom for personlige preferanser i tråder på freak som omhandler sex. Og kanskje litt normal folkeskikk fra ledelsen. Er det én ting som irriterer meg så er det autoritet som misbruker makt.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så var det dette med tekstforståelse igjen, da. Se på hva som ble skrevet, her med kontekst og utheving:

Jeg har brukt ordene 'incel' og 'avskum' i samme setning. Den delen klarte du. Men jeg har ikke brukt disse ordene om deg. Jeg har heller ikke brukt de om bennern. Jeg har ikke brukt de om noen andre meningsmotstandere i denne tråden, hverken direkte eller implisitt - jeg har brukt de om folk som mener det er greit å voldta. Og de folkene? De er avskum.

Ser du nå problemet? Bennern konstruerte en sinnsyk stråmann. En vanlig stråmann overdriver og karikerer motpartens meninger. Bennern karikerte derimot meninger man ser hos der mer ekstreme incelneckbeardene, folk som forfekter det stikk motsatte av det jeg har gjort i denne tråden. Og alle andre slike. De som faktisk mener at det er greit å ta seg til rette med kvinner på gata og sliktno. Og de anser jeg som avskum. Men det mener ikke du, det mener ikke bennern, og jeg har derfor ikke sammenlignet noen av dere med slike folk. Jeg har derimot påpekt at det er urimelig å ilegge meg slike meninger.

Ser du? Innvendingen din er totalt skivebom. Jeg hverken hykler eller bryter reglene. Du må lese teksten slik den står og sette alle ordene sammen før du ekstraherer meningen. Du kan ikke bare lese en liten håndfull utvalgte ord, fylle på resten og komme frem til en slutning som ikke har noe med saken å gjøre.
Vis hele sitatet...
Så var det dette med tekstforståelse igjen, da Poenget til Bennern var at du avfeier alle menns følelsesmessige reaksjoner som primitive nedarvede drifter som man bør ignorere og for å vise hvor dumt det er så snudde han det på hodet.

Men greit nok, du kalte ingen for noe stygt direkte. Du hintet heller til det, slik Drake hinter til å disse andre rappere med sneaky subliminals istedet for å si det han mener som en "ekte mann".