View Single Post
Sitat av SajN Vis innlegg
Hvis du tror det gjelder i alle situasjoner tar du feil. Det er snakk om spesifikke situasjoner, som når det er fare for deres eget liv.
Vis hele sitatet...
Denne regelen er veldig åpen for individuell tolkning. Enkelte bruker denne retten til å lyve for vantro kun om det er snakk om liv eller død, andre ser på det som en lisens til å lyve om alt mellom himmel og jord når det passer dem. Om en muslim er til å stole på eller ikke er mer avhengig av personens karakter enn noe annet. Enkelte muslimer er ærlige og stolte folk, andre er løgnaktige rasshøl. Det er nesten to milliarder muslimer på verdensbasis og alle har sine egne ideer om hvordan Koranen bør tolkes.
Sitat av kmsc Vis innlegg
Kunne du linket til dette?
Vis hele sitatet...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Taqiya

Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg hadde ihvertfall blitt jævlig provosert om jeg var muslim og en ateist prøvde å bruke religionen min som en inngangsport til samvittigheten min for å få tilbake pengene sine. Han har såklart rett på pengene, men det blir helt feil måte å gå frem på.
Vis hele sitatet...
Haha, word Religiøse mennesker liker generelt sett dårlig å bli belært om troen sin av hedninger. Det er jo ganske frekt, ærlig talt. Men nå er det også frekt å ikke betale folk tilbake det man skylder dem...

TS: åssen gikk det? Fikk du pengene dine?