View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sopphuet Vis innlegg
Som med all annen form for vitenskap, så er det aldri noe som er fastslått at det er sant. Så å si alle teorier og bevis for at noe er sant, sikter til at det er det. Det er aldri, og har aldri vært et konkret og endelig bevis for at noe er slik det er. Alle teorier innen vitenskapen er bare fastslått som "sant", til det er bevist usant. I tillegg er det bare fastslått som sant under de premissene vi har gitt som gjør at det kan være sant. Om de premissene endres, vil igjen teorien gå i oppløsning. I innlegget mitt kan du også se at jeg konsekvent bruker "sikte til", fordi ja, det er fryktelig mye bevis som tilsier at slik er det. Det benekter jeg ikke heller. Det har jeg aldri gjort.
Vis hele sitatet...
Beklager, men det er vissvass.

Du bruker internett. Internett er avhengig av kvantefysikk, relativitetsteorien og relativt mykje annan avansert fysikk og matematikk for å fungere. Hadde t.d relativitetsteorien vore gal hadde ikkje internett fungert; klokkene hadde ikkje vorte synkronisert mot GPS, og ting som TLS hadde knekt på kort tid. Det handler ikkje om at relativitetsteorien er rett på grunn av premissa. Det handler om at relativitetsteorien er rett for alle dei måtane vi kan undersøke den på i dag. Det kan tenkast det kjem raffineringer av den, men vi kan slå fast at den ikkje er fundamentalt gal.

Moderne prosessorer hadde ikkje fungert, fordi strukturane der er så små at du må bruke kvantefysikk for å forstå oppførselen.

Kort sagt: moderne vitenskap funker. Den relativistiske haldninga di antyder at du ikkje har forstått kor godt det funker! Det du kjem med her er velkjent woo. Det litt ironiske er at du ikkje hadde fått formidla bodskapen din om det du skriv stemte.