View Single Post
Sitat av Spade6179 Vis innlegg

Jeg kan ikke fransk så godt som engelsk. Jeg kan undervise i andre fag, men jeg har ikke sertifikater/fagbrev for dem.
Vis hele sitatet...
På ungdomstrinnet (lower secondary, junior high eller hva dere kaller det, 13-15 åringer) mener jeg det er krav om tilsvarende et halvt års fordypning i faget du underviser i, med enkelte unntak. Et helt år i matematikk, norsk og engelsk. På barnetrinnet (elementary) gjelder halvårskravet i matematikk, norsk og engelsk. På videregående (high school) er kravet ett års utdanning ialle undervisningsfag. Håper noen retter meg hvis jeg roter nå, men slik mener jeg det er

Det kan hende du kan undervise andre fag under forutsetning av at du tar utdanningen innen x antall år, kanskje ved siden av jobb.

Jeg er usikker på om det er utdanningskrav i fransk, det er uansett sannsynlig at dine realkunnskaper veier opp der. De fleste fransklærere i Norge har jo ikke fransk som morsmål, jeg tipper du kan det bedre enn en nordmann med et halvt års utdanning i det.
Sist endret av *pi; 4. april 2021 kl. 18:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.