View Single Post
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Fetter, jeg tenker at Mozilla ønsker å ha det gøy slik at han kan gå litt vekk fra det lave stemningsleiet og selvfølelsen. Samt velbehag. Det er en litt vanskeligere situasjon enn bare det å ville oppnå terapeutiske effekter da hjernen gjerne vil ha mer av dette velbehaget, som jeg skrev tidligere. Jeg tenker at trådstarter vil være spesielt svak for substanser som kokain, amfetamin, cannabis, heroin, legemidler og lignende. At han ønsker å gjøre dette gjentatte ganger over lenger tid kan egentlig ingen av oss vite men jeg er enig i at han burde få høre det slik at ansvaret ikke legges på andre enn ham selv. Det jeg håper er at Mozilla vil ta til seg kunnskap og tenke grundig gjennom valget sitt før han kaster seg ut i det. At det ikke finnes noe "uten risiko".
Vis hele sitatet...
Det er mulig det kan fungere, men det krever en selvinnsikt og selvdisiplin uten sidestykke. Jeg har selv sett nære kompiser utvikle kraftige langtidsspsykoser som følge av "terapeutisk" bruk av sopp kombinert med lett depresjon.

Det finnes andre måter å lette på humøret og selvbildet som ikke innebærer å rote med kjemien i hodet.