View Single Post
Vi er alle individuelle. At man sliter med psykisk helse bør ikke nødvendigvis tilsi at man aldri bør røre noen form for rusmidler. Jeg personlig tror det handler veldig mye om de valgene man tar. Hvilken setting, hva slags rusmiddel, av hvilke grunner og så videre. At ulike typer rusmidler har blitt brukt til terapi er ikke noe nytt. Men å tro at man kan kjøre på med Alexander Shulgin-stil blir litt vel optimistisk. Det er ikke alltid lett dette med selvinnsikt. Altså, å kunne se sine egne reaksjonsmønster, tanker og følelser som påvirker valg man gjør i det daglige. Man må nesten bare innse at kontinuerlig bruk av rusmidler kan få konsekvenser som medfører yrkesmessige, skolemessige, familiære, mellommenneskelige eller sosiale problemer. Det er ingen andre enn deg selv som kan ta ansvaret for den biten, og derfor må nesten vite hva man går til.

Jeg har selv Posttraumatisk stressyndrom (eller PTSD). En alvorlig form for angst som knytter seg til tidligere traumatiske opplevelser. Hittil har mitt ego, min personlighet, bare vokst etter å ha utforsket rusmidler. På veien dit har jeg tatt en del dumme valg men jeg har lært av dem. Jeg kjenner mine egne grenser, og jeg vet hva som er bra/ikke bra for meg. Hvordan ditt resultat vil bli er helt hva du selv gjør ut av det. Skal du bruke det til terapi vet du nok selv at det er forskjell på å ete fem blottere med LSD dagen før skoleballet, og på å finne den perfekte setting. Du skal vite hva du driver med, rett og slett. Å spørre her på forumet er bra det men det holder ikke helt mål hvis du vil få noe utbytte av det. Har en link som kan være noe for deg. http://en.wikipedia.org/wiki/Psychedelic_therapy

Anbefaler deg også å bruke litt tid hos psykolog/psykiater i forveien. Hva er egentlig opphavet til problemene? Hva bunner disse vanskene i? Grav så dypt du kan slik at du ikke kun støtter deg på rusmidlene. Slik du ser i signaturen min vil ikke tryptaminer lære deg nye måter å tenke på men du kan bruke dem til å lære deg selv nye måter å tenke på. Er du forberedt på slike opplevelser? Still deg selv alle disse spørsmålene. Hvis du kun ønsker å flykte fra virkeligheten kan jeg fortelle deg med en gang at du ikke vil få det noe bedre. Men det visste du nok selv fra før.

MDMA, LSD, Psilocybin, Cannabis, Mescaline, 2C-B, Dimethyltryptamine, Ibogain, Ketamin, Amanita muscaria, Bufotenine, Harmaline, Ayahuasca og Salvia divinorum er noen av rusmidlene som har blitt brukt for å oppnå terapeutisk effekt. Mange av disse er kjent i shaman ritualer og andre kulturer. Jeg ser på det som en gave, og den bør ikke misbrukes.
Sist endret av Lucy In The Sky; 15. august 2012 kl. 14:13.