View Single Post
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Ja, men skriver jo at dette ikke er ett alternativ.
Vis hele sitatet...
Da blir dette helt meningsløst. Om du ber om råd for å bruke rusmidler på en ansvarlig måte, men nekter å følge de kan du jo bare drite i å be om råd.

Sitat av Mozilla Vis innlegg
Du drar opp at misbruk av narkotiske stoffer er farlig når det ikke var et emne vi skulle diskutere i denne tråden.
Vis hele sitatet...
Du spør om rusmidler som ikke er avhengighetsskapende. Det er derfor naturlig å anta at du ønsker å bruke rusmiddelet mye uten å være redd for abstinsenssymptomer osv. Å bruke et rusmiddel mye nok til at det blir vanedannende, er misbruk. Å bruke et rusmiddel som ikke er vanedannende tilsvarende mye er fortsatt misbruk, og kan være like farlig.

Sitat av Mozilla Vis innlegg
Din mening, jeg vet hvor mine grenser går.
Vis hele sitatet...
Nei, det er fakta. Selve problemet er at ingen har selvinnsikt nok til å vite hvor grensen går. Det er akkurat derfor det eneste ansvarlige er å holde seg unna til du har kontroll. Ser du ikke det er det tydelig at du ikke er moden for rusmidler.


Sitat av Mozilla Vis innlegg
Men det var ikke moral preken jeg var ute etter, så ser helst at vi legger denne diskusjonen flat og holder oss til temaet tråden siktet til.
Vis hele sitatet...
En moralpreken ville være å si at å bruke rusmidler er galt.

Det er tydelig hva som er motivet for spørsmålet ditt, og da er det eneste ansvarlige fra vår side å råde deg deretter.
Sist endret av fetter; 15. august 2012 kl. 13:30.